معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: از وضع موجود بانک‌ها به هیچ وجه راضی نیستیم گرچه مشکل از مدیران بانک‌ها نیست.

وضعیت بانک‌ها در همدان رضایت‌بخش نیست به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،رضا قیاسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و محیط زیست با بیان اینکه اتاق بازرگانی پیش از این یا کم تأثیر یا بی‌تأثیر بوده یا نقشی نداشته، اما اکنون حرکت‌ها در اتاق بازرگانی بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: این جلسه مفید است و باید تکرار شود.

وی با بیان اینکه همراهی و مشارکت بانک‌ها دلالت می‌کند که هدف‌گیری به خوبی انجام شده است، افزود: مادامی که مؤسسات مالی و بانک‌های خصوصی 22 درصد سود سپرده‌گذاری می‌دهند، سپرده‌ها به سمت آنها می‌رود و منابع بانک دولتی کم می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر اینکه از وضع موجود بانک‌ها به هیچ وجه راضی نیستیم گرچه مشکل از مدیران بانک‌ها نیست، بیان کرد: نرخ بیکاری اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران بوده و استان همدان جزو سه استان برتر در کاهش بیکاری است اما برای ما راضی کننده نیست.

وی با بیان اینکه سال‌های سال دستگاه وزارت کشور فریاد می‌زد مؤسسات مالی مشکل امنیتی و سیاسی به وجود می‌آورد، ادامه داد: برخی با مسائل اقتصاد کشور بازی کردند و زمانی که دست بانک‌های اجرا کننده مشی دولت خالی شد، وضعیت بحرانی می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی همدان نیز در ادامه با اشاره به اینکه در استان همدان وضعیت تعطیلی واحد‌های تولیدی مطرح است، اظهار کرد: در بخش کشاورزی 22 تا 40 درصد واحد‌های گاوداری و مرغداری تعطیل هستند و احتمال می‌دهم وضعیت صنعت بهتر از این نباشند.

داوود شعبانلو با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال جدید نباید واحد‌های جدید راه‌اندازی شود بلکه واحد‌های تعطیل شده باید فعال شوند، افزود: ترکیه برای فروش محصولات خود با ایران رقابت می‌کند به نحوی که مرغ در فروشگاه‌های ترکیه 16 هزار تومان ولی در عراق 7 هزار تومان است چراکه مشوق و یارانه صادراتی در ترکیه وجود دارد و همین موضوع رقابت برای ما را غیر ممکن می‌کند.

انتهای پیام/ص.ف

وضع نامطلوب بانک ها در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار