به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رحمتاله مهآبادی مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: ما در دوران پسابرجام قرار داریم و یکی از مشکلات در تحریمها عدم پشتیبانی شرکت سازنده برای ما برای مشکلات نوسازی سامانهها بود.
وی گفت: در دوران پسابرجام یکی از فعالیت ها نوسازی سامانه بوده که در این فرآیند تاکید بر استفاده ازتوان داخلی است.
مه آبادی افزود: مجموعه قطعات سامانه هایی که عمر مفید آنها به اتمام می رسد با مجموعه قطعات نو جایگزین می شود.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در باره تاخیر برخی پروازهای ظهر امروز هم گفت: این عملیات در ساعاتی که ترافیک کمتر است در ساعت ۱۲-۱۵ صورت گرفت که هدف ان ارتقای سیستم مرکز کنترل فضای کشوراست.
وی افزود: برای اولین بار (یو .پی. اس) پردازنده دادههای راداری مرکزی کنترل فضای کشور نوسازی و جایگزین می شود، (آر .پی. دی) مغز است و تعویض (یو .پی .اس) سبب قطع جریان برق می شود و باید دوباره آپلود شود که ۲۰ دقیقه زمان می برد.
مه آبادی ادامه داد: در این شرایط خدمات راداری را نمی توانیم ارائه دهیم که این به این مفهوم قطع خدمات نیست بلکه نوع سرویس از راداری به سرویس دستورالعملی مبتنی بر صدا تغییر می کند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در صورتی که نیاز باشد سیستم کاملا خاموش شود این فرمان هم طولانی می شود.
مه آبادی تصریح کرد : تغییرات به عمل آمده متوجه برخی پروازهای داخلی بوده و اکنون جریان ترافیکی همه پروازها عادی است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: تا استقرار کامل این رادار ممکن است یک یا دو بار اخلال(تاخیر) ایجاد شود که جریانی عادی است.
وی تاکید کرد : دستورالعمل های ناظر بر ایمنی اجازه هیچ گونه ریسکی به مجموعه هوانوردی نمی دهد و عملیاتی متوقف نخواهد شد و هر گونه نوع سرویس اختلال داشته باشد نوع سرویس تغییر میکند و مواردی مثل تاخیرهای موقتی انجام می شود که بسیار کم است و تکراری نخواهد بود.
مه آبادی گفت: در دو سال اخیر با اقداماتی در زمینه آزادسازی نرخ و نوسازی ناوگان تحول خوبی در شبکه راه های هوایی کشور ایجاد شده است.
مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود : نسبت به دو سال گذشته پذیرای ترافیک سنگینی هستیم و ترافیک ها دوبرابر شده است باید سعی کنیم عملیات منطبق با دستور العمل باشد و پروازها وقفه ای نداشته باشند.
وی گفت: پروازهای خروجی که تعداد محدودی بودند ۱۲ تا ۳ بعدازظهر تاخیر داشتند و امیدواریم سامانه جدید مستقر و این موضوع هم برطرف شود.
مه آبادی افزود: باید سامانه ها را نوسازی کنیم، در حال ساخت و سفارش سامانه ها هستیم و در دوران نوسازی به سر می بریم و باید اطلاعات کارشناسی ارائه شود.
انتهای پیام/