مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از رتبه نخست این استان در ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی صنایع دستی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با اشاره اینکه همزمان با هفته دولت ۴ بازارچه دائمی صنایع دستی در استان مرکزی با صرف ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار افتتاح می‌شودگفت: استان مرکزی اولین استان کشور است که به ایجاد این بازارچه‌ها اقدام کرد و در حال حاضر در تعداد این بازارچه‌ها مقام نخست کشوری را دارد.

حسینی با بیان اینکه پیش از این نیز دو بازارچه در ساوه و دلیجان افتتاح شده بود که در هفته دولت امسال ۴ بازارچه در شهرستان‌های آشتیان، خمین و شازند افتتاح می‌شود تا جمع این بازارچه‌های دائمی در استان مرکزی به ۶ مورد برسد افزود: ایجاد بازارچه‌های دائمی در شهرستان‌ها در راستای ایجاد بازار محلی و ملی است که با برگزاری نمایشگاه‌های سراسری و سپس بین المللی به کمال می‌رسد.

وی اضافه کرد: در نظر داریم برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی در سراسر استان مرکزی، شش بازارچه دائمی دیگر را دایر کنیم تا تمام ۱۲ شهرستان استان از این بازارچه‌ها برخوردار شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی ادامه داد: در هفته دولت همچنین موزه مردم شناسی روستای انجدان اراک به عنوان اولین موزه روستایی استان افتتاح می‌شود که این موزه حمام تاریخی انجدان بوده و با تهیه طرح مطالعاتی به صورت کامل مرمت و مقاوم سازی شده و مجوز موزه داری و مجموعه داری آن  هم صادر شده است.

وی بیان کرد: روستای هدف گردشگری انجدان در شهرستان اراک دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد گردشگری است که داشتن یک موزه به داشته‌های آن افزوده خواهد کرد و مجموعه کاملتری برای جذب گردشگر خواهد شد.


انتهای پیام / ج

بازارچه‌های صنایع دستی در استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.