رئیس اتاق تعاون اصفهان گفت: در مجلس خبرگان قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی، اقتصاد کشور بر پایه تعاون، خصوصی و دولتی بنا گذاشته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حبیب‌الله بهرامی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان ضمن تبریک به مناسبت هفته تعاون اظهار کرد: در هفته دولت و تعاون که کاملاً باهم در ارتباط هستند وقتی از تعاون صحبت می‌شود بخشی از اقدامات دولت در این رابطه را مطرح می‌کنند؛ تعاون در لغت به معنای یاری و همیاری متقابل است، انسان موجود محدودی است و برای انجام کارهایش احتیاج به تعاون دارد.

وی با بیان اینکه اگر ما دنبال اقتصادی نزدیک به اسلام هستیم، اقتصاد متکی به تعاون است، افزود: در مجلس خبرگان قانون اساسینظام جمهوری اسلامی، اقتصاد کشور بر پایه تعاون، خصوصی و دولتی بنا گذاشته شده است.

بهرامی با بیان اینکه ملت‌ها در دو راهی انتخاب برای نوع اقتصاد هستند، تصریح کرد: شهید صدر نیز اقتصاد اسلامی را در کتابش بیان کرده است و ما معتقدیم اقتصاد اسلامی یعنی کارها را به مردم سپردن و نظارت داشتن بر کار است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ما بر اساس اصل ۴۴ این است که شرکت‌هایی از طرف دولت واگذار شود اظهار کرد: در بحث سرمایه‌گذاری جدید می‌توان از تعاون بهره برد چراکه این کار از دست تعاون برمی‌آید و با تعاون از طریق پول‌های خرد کارهای بزرگ انجام می‌شود.

بهرامی با اشاره به اینکه با تمام وجود آمادگی داریم به دولت کمک کنیم، ابراز داشت: به دولت رأی دادیم که کمک‌های خود را به دولت ادامه دهیم نه رهایش کنیم؛ دولت کارآمد، تولید ثروت و توزیع عادلانه سه رأس مثلث عدالت اجتماعی است که مسیرش جز از طریق تعاون محقق نخواهد بود.

وی تأکید کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری اتاق تعاون استان فعالیت‌هایی انجام دادند، بیش از ۳ هزار تعاونی با اعضایی بالغ بر ۳ میلیون نفر فعالیت می‌کنند که برای بیش از ۵ هزار نفر اشتغال‌زایی کردند و همچنین در یک سال اخیر برای ۵۹ هزار نفر اشتغال پایدار فراهم‌شده است.

رئیس اتاق تعاون استان اصفهان با اشاره به افتتاح ۱۴۵ طرح تعاونی در هفته دولت خاطرنشان کرد: در راستای تحقق عدالت اجتماعی شرکت‌هایی تحت عنوان توسعه و عمران در حال فعالیت هستند که از اقدامات خوب و ماندگار است؛ در بحث صادرات امروز اکثراً تولیدات کشور را در بازارهای جدید با کمک ۳۰ تعاونی شکل‌گرفته در استان پیگیر هستیم.

وی تصریح کرد: در اجرای قانون اصل ۴۴ مشوق‌هایی برای تعاون‌گران پیش‌بینی کردند که یکی از این مشوق‌هامالیات است که نسبت به بخش خصوصی ۲۵ درصد کمتر پرداخت می‌کنند و اگر مشکلات دولتی حل شود کارفرمایانی که در بخش تعاون کار می‌کنند ۲۰ درصد حق بیمه کمتری پرداخت می‌کنند علاوه بر این‌ها آموزش‌های بخش تعاون رایگان انجام می‌شود.

بهرامی عنوان کرد: اتاق تعاون پارلمان بخش تعاون است و ازجمله کارهای اتاق تعاون می‌توان به صدور کارت بازرگانی، ارتقاع سطح کیفی جلسات داوری، جلساتی در ارتباط با آموزش‌های مختلف، اعزام هیأت های داخلی به کشورهای خارجی و حضور فعال در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اشاره کرد.

وی اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی گفتند اولویت اول ایران و دشمن اقتصاد است، یکی از معانی اقتصاد مقاومتی واگذاری آن به مردم است تا تحت تأثیر تحریم‌ها قرار نگیرد، به رئیس‌جمهور می‌گوییم ما آماده‌ایم برای انجام فعالیت‌های اقتصادی مردم را گرد محور شرکت‌های تعاونی جمع کنیم و با سرمایه‌های کم فعالیت‌های بزرگ انجام دهیم.

 

انتهای پیام/م

 

با تمام وجود آماده کمک به دولت هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.