مراسم تحلیف اعضائ شوراهای شهر و روستا در چرام

مراسم تحلیف اعضای شهر و روستا در چرام با انتخاب هیت رئیسه برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ امام جمعه چرام در این جلسه گفت: وحدت و همدلی و همفکری اعضا شوراها می تواند باعث پیشرفت وترقی و آبادانی گردد و اختلاف در بین اعضا بدون شک آسیب هایی جدی بر پیکره شورا وارد می کند و اعضا را در خدمت رسانی به مردم اغفال خواهد کرد .

حجه الاسلام افشار افزود: هدف شوراهای روستاها باید حل مشکلات اهالی روستا و بهبود مسائل اجتماعی وفرهنگی باشد اما گاهی برخی سیاست زدگان برای انتخاب دهیاران در کار اعضای شورا دخالت می کنند که این کار توهین به شعور و اراده مردم در انتخاب مردم است.

وی گفت: برخی از سیاست زدگان و فعالان سیاسی شورا را به جریانات سیاسی قومی و قبیله‌ای می‌کشانند که با توجه به شنیده ها در صورت صحت دخالت این افراد در انتخابات و تصمیم گیری های اعضای شورا در تریبون نماز جمعه اسم و نام آنها برای مردم فاش می کنیم.

سرپرست فرمانداری گفت: استفاده بهینه از امکانات و استفاده از تجربیات شوراهای قبلی و شهرستانهای همجوار می تواند برای پیشرفت شورا باشد.

آقای پاداش گفت: گاهی مشاهده می ‌شود که برخی دهیاران روستاها آیتم‌های لازم را ندارند و قدمی برای حل مشکلات برنمی دارند که باید جای خود را به دیگری دهند و شما نیز باید کسی را انتخاب کنید که پتانسیل حل و رفع مشکلات را داشته باشد.

سرپرست فرمانداری چرام با اشاره به انتخاب دهیار گفت: نگذارید فردی که مخالف با چارچوب‌های نظام و قانون است، دهیار شود چرا که هزینه های زیادی را برای ما خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اگر سیاسیون به اعضای شورا برای انتخاب دهیار فشار بیاورند ما نیز هم نظر با نظر امام جمعه خواهیم بود و اجازه نمی دهیم به رای و شعور مردم اهانت شود.

گفتنی است یکی از اعضای شورای روستای کره شهبازی از توابع شهرستان چرام در مراسم تحلیف اعضای شورای های روستایی این شهرستان در مسجد امام علی خطاب به مسئولان گفت: برخی مسئولان ما را در انتخاب دهیار تهدید می کنند و میگویند اگر شخص مورد نظرشان را به عنوان دهیار انتخاب نکنیم از بودجه و اعتبار برای روستای مورد نظر خبری نیست .

انتهای پیام/ش

 

 محمد مرادپور بعنوان رئیس شورای شهر چرام انتخاب شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.