بالاگرفتن دوباره درگیری‌ها در ایالت راخین میانمار به کشته شدن شماری از مسلمانان روهینگیا و نیروهای امنیتی این کشور منجر شد.

کشته شدن 89 نفر در پی بالاگرفتن درگیری‌ها در میانماربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، بالا گرفتن تنش‌ها در میانمار به کشته شدن دست کم 77 مسلمان روهینگیایی و 12 نیروی امنیتی منجر شد. دفتر «آنگ سان سو چی»، رهبر موقت دولت میانمار، روز شنبه در بیانیه‌ای تعداد قربانیان این درگیری‌ها را اعلام کرد.

این درگیری‌ها پس از اینکه سازمان ملل متحد از میانمار خواست محدودیت‌های تردد در روهینگیا را لغو و مشکلات شهروندی آن را حل کند، رخ داد.

ارتش رستگاری آراکان روهینگیا (ARSA) مسئولیت انجام این حملات را بر عهده گرفت ولی تعداد قربانیان را به طور رسمی اعلام نکرد. این ارتش نیروهای میانمار را به کشتار و تجاوز مسلمانان متهم و روز جمعه اعلام کرد در 25 منطقه مختلف اقدامات دفاعی انجام می‌دهد.

به گفته گروه رستگاری آراکان در شمال راخین بیش از دو هفته در محاصره قرار داشته و مسلمانان روهینگیا تا حد مرگ گرسنگی کشیده‌اند. بنابر گزارش‌ها، ارتش میانمار قصد دارد همین شرایط را در شهر «مانگداو» نیز برقرار کند و ارتش آراکان برای جلوگیری از کشتار ساکنان آن مجبور به انجام اقدامات دفاعی است.

درگیری‌های راخین از اکتبر گذشته و در پی حملات هماهنگ ارتش به مسلمانان روهینگیا بالا گرفتند. در این حملات 80 هزار مسلمان روهینگیایی مجبور شدند به بنگلادش فرار کنند. با اینکه خشونت‌ها و درگیری‌ها برای مدتی کاهش یافته بود، ارتش میانمار در هفته‌های اخیر نیروهایش را به روستاهای مختلف اعزام کرده و بار دیگر به تنش‌ها دامن زده است.

دولت میانمار مردم روهینگیا را به رسمیت نمی‌شناسد و ادعا می‌کند آنها مهاجران بنگلادشی هستند که به این منطقه آمده‌اند. سازمان ملل متحد روز جمعه «حملات هماهنگ» نیرو‌های امنیتی میانمار را محکوم کرد و از طرفین درگیری‌ها خواست از خشونت بپرهیزند. با اینکه سابقه سکونت مسلمانان روهینگیا در میانمار به قرن‌ها می‌رسد آنها شهروند این کشور محسوب نمی‌شوند و به عنوان مهاجران بنگلادشی شناخته شده‌اند. تقریباً 1.1 میلیون روهینگیایی در میانمار زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

افزایش درگیری‌ها در ایالت راخین میانمار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار