نماینده مردم کرمان وراور درمجلس گفت: بورس پسته و نیز افزایش قیمت 25درصدی برای کمک به بازار پسته دنبال شود.

بورس کالای وتعادل قیمت راه نجات پستهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  محمدرضا پورابراهیمی گفت: در زمانی که شرایط پسته نامطلوب بود با نشستی در زمینه تامین مالی، قیمت پسته افزایش حدود ۲۵ درصدی را شاهد بود.

پورابراهیمی تصریح کرد: پیشنهاد شد در سال جاری نیز بتوانیم مسیر سال گذشته را برای حمایت از صادرات ادامه دهیم و بورس پسته را نیز موازی با دیگر کارها دنبال کنیم.

وی با تاکید بر استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای صادرات پسته، اظهار داشت: قرار شده خط اعتباری ویژه حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت مستمر به بخش کشاورزی داده شود.

پورابراهیمی با اشاره به کمک منابع داخلی بانک کشاورزی در سطح کشور در سال گذشته گفت: براساس توافق های صورت گرفته از جمله منابع داخلی بانک کشاورزی، منابع ارزی و ریالی در بانک کشاورزی می توان تامین مالی را عملیاتی کنیم، ضمن اینکه صادرات سنتی می تواند مانند قبل ادامه یابد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد صندوق پسته در شهرستان های پسته خیز گفت: با هماهنگی های انجام شده طی دو سه ماه اخیر و جلسات مستمر در تهران، بستر راه اندازی صادرات کالایی پسته از طریق بورس دارد به اتمام می رسد.

وی افزود: صندوق پسته، ورود شرکت های سرمایه گذاری و مباشران نیز در این طرح دیده شده و کماکان صادرات سنتی نیز دنبال می شود و مشوق هایی دیده شده که این فرایند از طریق بورس کالا با توجه به مزایای آن اجرا شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استانداردسازی صادرات پسته بیان کرد: در زمینه تامین مالی، انواع قراردادهای جایگزین و مکانیزم های بازار سرمایه از بسیاری ریسک ها جلوگیری می کند.

انتهای پیام/ح

بازار پسته در بورس کالایی و تعادل قیمت حفظ شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار