رئیس کنگره قارچ شناسی ایران گفت: در سال 92 این انجمن تشکیل و اولین کنگره آن در گیلان، دومین کنگره در تهران و سومین کنگره در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ شریف نبی رئیس کنگره قارچ شناسی ایران امروز در سومین کنگره قارچ شناسی ایران که در سالن مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: این کنگره به حمایت انجمن قارچ شناسی ایران و دانشگاه کردستان برگزار شده است و اثرات خوبی در پی خواهد داشت.

وی افزود: قارچ ها از منابع مهم ژنتیکی به عنوان غذا و دارو به شمار می آیند و آغاز تاریخ فناوری زیست شناسی با مطالعه قارچ ها شروع شده است .

رئیس کنگره قارچ شناسی ایران با بیان اینکه در دهه های اخیر تلا ش برای رشد قارچ ها افزایش یافته است، بیان کرد: هنوز قارچ ها موجوداتی کمتر شناخته شده محسوب می شوند و در این راستا همکاری های بین المللی بسیار ضروری است و انجمن قارچ شناسی ایران تلاش های خوبی انجام داده است.

شریف نبی گردهمایی استادید و دانشجویان و دستندرکاران حوزه قارچ شناسی را از اهداف والای تشکیل انجمن قارچ شناسی دانست و گفت: در سال 92 این انجمن تشکیل شد و اولین کنگره آن در گیلان، دومین کنگره در تهران و  این سومین کنگره ای است که در سنندج برگزار می شود.

به گفته وی، ارتباط بیشتر انجمن قارچ شناسی با سایر انجمن ها و مراکزتحقیقاتی از اهمیت بالایی برخوردار است و در راستای توسعه این مباحث نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد.   

 انتهای پیام/  م ح

در راستای توسعه انجمن قارچ شناسی همکاری های بین المللی ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.