مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: در چهار ماهه نخست امسال چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  محمدی فارسانی در خصوص میزان زکات جمع آوری شده، اظهار کرد: سال گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب و میزان بارش نزولات الهی، میزان زکات قابل توجهی جمع آوری شد.

وی افزود: سال ۹۵ در تمام بخش‌های زکات اعم از زکات مستحب، واجب و فطره، هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری گردید.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان از جمع آوری چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی زکات در چهار ماهه نخست سال خبر داد و گفت: در تفاهم‌نامه سال ۹۶ می‌بایست ۹ میلیارد تومان زکات جمع آوری گردد که در چهار ماهه نخست چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن حاصل شده است.

این مسئول یادآور شد: از چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده، مبلغ سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن مربوط به زکات فطره است.

محمدی فارسانی با تاکید بر اهمیت پرداخت زکات، عنوان کرد: متاسفانه در خصوص پرداخت زکات و همچنین نوع محصول و کالایی که زکات به آن تعلق می‌گیرد اطلاع رسانی بسیار پائینی صورت گرفته و لذا کمیته امداد لرستان اقدام به تهیه ۱۰۰ برنامه دو دقیقه‌ای در این راستا نموده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان اظهار کرد: همچنین کمیته امداد لرستان در راستای فرهنگ‌سازی در زمینه پرداخت زکات از کارشناسان پهنه جهاد کشاورزی به عنوان مبلغین زکات استفاده می‌نماید.

وی در خصوص مصرف زکات بیان داشت: ۶۰ درصد زکات جمع آوری شده بین فقرا و محرومین و ۴۰ درصد آن برای طرح‌های عمرانی صرف می‌شود.


انتهای پیام/ د

لزوم فرهنگ سازی در راستای پرداخت زکات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.