غلام فاروق یکی از قومندانان طالبان که در راهگیری های میمنه المار نقش داشت ، همراه با یک طالب دیگر به نظام الدین قیصاری نماینده ارشد جنرال دوستم در فاریاب تسلیم شد .

فاروق کور در فاریاب به دولت پیوستبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، غلام فاروق مشهور به فاروق کور از قومندانان جنگی طالبان در مسیر سرک عمومی میمنه - المار بود ، فرماندهی فعالیت های تروریسیتی علیه وسایط نظامی و کارمندان دولتی را بر عهده داشت.

این فرمانده طالبان متذکر شده است خود و خانواده اش روز های سختی را سپری کردند و نیازمندی هایشان از جمله مواد خوراکی را از خانه های مردم طلب میکردند .

اما او دلیل تسلیم شدنش، را سو قصد به جانش از جانب یک فرمانده سابق طالبان عنوان نمود و گفت: اگر حکومت بر وی اعتماد نموده امکانات نظامی در اختیارش بگذارند ، او حاضر است تا طالبان موجود در مسیر میمنه - المار را ریشه کن کند .

در همین حال نظام الدین قیصاری می گوید تا کنون بیش از چهل طالب مسلح همراه با سلاح و مهمات شان به وی تسلیم شده که با هماهنگی اداره محلی فاریاب، در پوسته های امنیتی علیه طالبان می جنگند.

وی میگوید خانواده های اکثر طالبان تسلیم شده به جا های مناسب منتقل گردیده و امکان برگشت و یا خیانت آنها غیر ممکن است .

فاروق قوماندان بیشتر در قریه سلملک پشتونکوت قرارگاه داشت و قرار است او برای تصرف آن مناطق از دست طالبان به زادگاهش توظیف شود .

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار