مقام‌های محلی هرات می‌گویند که قرار است کشور ژاپن نزدیک به ۱۰ میلیون دلار در بخش توسعه زراعت در این ولایت سرمایه گذاری کند.

۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری ژاپن برای توسعه زراعت هراتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جیلانی فرهاد، مسئول مطبوعاتی دفتر والی هرات گفت که ژاپن در بخش ایجاد باغ‌های زراعتی، ایجاد سردخانه‌های معیاری و اسفالت سرک‌های روستایی در ولسوالی انجیل و حومه شهر هرات همکاری می‌کند.

وی افزود: هم اکنون ظرفیت‌های لازم برای سرمایه گذاری بازرگانان خارجی در هرات وجود دارد واداره محلی این ولایت، از تلاش‌های بازرگانان در راستای سرمایه گذاری حمایت جدی میکند.

مسئولان در اتاق‌‌ تجارت و صنایع هرات می‌گویند که با سرمایه گذاری کشورهای خارجی در این ولایت، زمینه اشتغال برای بسیاری از باشندگان هرات مساعد خواهد شد.

سعد خطیبی رئیس اتاق تجارت اظهار داشت: در صورتی که دولت در بخش تامین امنیت بازرگانان تلاش کند، بازرگانان خارجی در هرات سرمایه گذرای خواهند کرد.

این در حالی است که هفته پیش هیأتی از کشور چین برای بررسی سنگ مرمر هرات به این ولایت سفر کرده بود و امیداوری‌ها بر این است که این کشور در بخش پروسس سنگ مرمر در این ولایت همکاری نماید.

پیشتر رییس‌جمهور محمد اشرف غنی، در سفرش به ولایت هرات تعهد سپرد که تسهیلات لازم برای توسعه فعالیت‌های بازرگانی در این ولایت را فراهم ‌می‌سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.