مستمری بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری، ۱۰ درصد افزایش یافت.

جعفر شاه بندری مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، از افزایش ۱۰ درصدی مستمری بیمه شدگان این صندوق خبر داد. 

وی گفت: این رقم از ماه آینده (مهرماه ۹۶) به حساب مستمری بگیران واریز خواهد شد.

وی افزود: معوقه مربوط به افزایش این مستمری نیز از ابتدای سال جاری محاسبه و به صورت یکجا در ماه آینده به حساب مستمری بگیران واریز می‌شود.

شاه بندری با گرامیداشت هفته دولت، از اعطای کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به شهر‌های فاقد این صندوق در استان خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر ۵۱ کارگزاری، عمدتاً در روستا‌های استان خدمات رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای خردادماه امسال، بیش از ۵۰۰ نفر از بیمه شدگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با ۷۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی، بازنشسته شدند و دو مرحله از حقوق مستمری خود را دریافت کرده اند.

شاه بندری یادآور شد: در طول فعالیت صندوق از ابتدای سال ۱۳۸۴، هیچ محدودیت سنی برای بیمه شدگان وجود نداشت و افراد بالای ۱۸ سال تا هر سنی می‌توانستند عضو صندوق شوند، اما طبق تبصره ۲ بند ۷ قانون احکام دائمی، حداکثر سن ۵۰ سال تمام، شرط عضویت متقاضیان جدید است.

به گفته وی؛ هم اکنون ۲۴ هزار خانوار در استان چهارمحال و بختیاری، عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که ۷۰۰ نفر آن‌ها مستمری فوت و از کار افتادگی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار