درصد مثبت بودن تست دوپینگ در سال 2016 نسبت به سال 2015 افزایش چشمگیری داشته است.

افزایش چشمگیر مثبت بودن تست دوپینگ در سال 2016به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کانال المپیک ایران، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ «وادا» در گزارش سالانه‌اش اعلام کرد که نمونه‌های دوپینگ رقابت‌های ورزشی در سال 2016 که در آزمایشگاه‌های مورد تایید این آژانس به ثبت رسیده است، نسبت به نمونه‌های دوپینگ سال 2015 که همین تعداد بوده‌اند، 4/26 درصد افزایش مصرف مواد نیروزا داشته‌اند.

در حالی که بخشی از این افزایش مثبت بودن نمونه‌ها به مصرف ماده «ملدونیوم» بوده است که به نام تجاری «میلدرونیت» نیز شناخته می‌شود.

در مجموع 4814 نمونه در مرکز یافته‌های تحلیلی مواد مضر (AAF) برای رقابت‌های سال 2016 به ثبت رسیده است که سال 2015 تعداد این نمونه‌ها 3809 نمونه بوده است.

نتایج نهایی نشان می‌دهد که 497 نمونه مثبت بوده‌اند که مربوط به مصرف داروی ملدونیوم بوده که از اول ژانویه 2016 ممنوع اعلام شده است.

یولیا افیمووا شناگر و ستاره تنیس زنان جهان و «ماریا شاراپووآ» در میان بهترین ورزشکاران روسیه و شرق اروپا بودند که به دلیل مصرف ملدونیوم با محرومیت‌هایی مواجه شدند زیرا این داروی قلبی استقامت بدن را در حین مسابقه افزایش می‌دهد.

شاراپووآ پس از مثبت اعلام شدن جواب نمونه دوپینگش مدعی شد که از ممنوع بودن این دارو بی اطلاع بوده است.

ورزش روسیه به دلیل دوپینگ گسترده در ورزش از شرکت در میادین ورزشی محروم شده است.

انتهای پیام/

افزایش 26 درصدی مثبت بودن تست دوپینگ در سال 2016 نسبت به سال 2015

برچسب ها: تست دوپینگ ، دوپینگ ، وادا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار