عهد و پیمان می بندیم که تا زنده ایم، در راه آرمان های شهدا از پای ننشینیم تا دشمنان آرزوی تسلیم و سازش را به گور ببرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛   سردار عابدین خرم  فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در همایش نکوداشت شهدای دولت و شهدای شاخص بسیج کارمندان استان  یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و افزود: باور داریم که این بزرگواران الگوهایی برای همه اعصار و دوران هستند.

وی شهدا را اسوه و الگوی مناسبی برای جامعه معرفی کرد و گفت: با مطالعه زندگینامه شهدا می توان به عمق عقاید آنها پی برد و با الگو گیری از زندگی این بزرگواران فکر و عمل مورد نظر آنها را در زندگی هایمان جاری و ساری نماییم.

سردار خرم خدمت بی منت را یکی از شاخصه ها مهم شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: همانطوریکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز فرموده اند، خدمت ما باید مثل خدمت شهدا  بی منت، خالص و عقلانی باشد چراکه این خدمت بی منت است که باعث افتخار خواهد بود.

به گفته فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در تفکر اسلامی، کسی که خودش خدمتگزار است باید کمترین بهره را از دارایی های دنیوی داشته باشد و این ارزشی است که ماندگار خواهد بود.

وی تصریح کرد: هر چند ما در مقام شهدا نیستیم، اما قدم برداشتن در راه شهدا عیار آدمی را بالا می برد و ما نیز باید با تلاش در عمل به خواسته های شهدا، عیار خدمت خود را بالا ببریم.

سردار خرم در ادامه با بیان اینکه امروز ما در برابر خانواده شهدا بایستی به خاطر برخی ناهنجاری های موجود در جامعه که باعث رنجش خاطر آنها شده عذرخواهی کنیم افزود: بر همین اساس عهد و پیمان می بندیم که تا زنده ایم، در راه آرمان های شهدا از پای ننشینیم تا دشمنان آرزوی تسلم و سازش را به گور ببرند.

وی با اشاره به زندگینامه شهیدان فارسی، کوچری و باکری نیز خاطر نشان کرد: این شهدای بزرگوار نیز در عرصه‌های سخت، و در راستای پر کردن خلاء هایی که در روزهای اول انقلاب بود از هیچ تلاشی دریغ نکردند .

وی گفت: بنابراین به خاطر همین فداکاری ها و از خود گذشتگی ها بود که انقلاب اسلامی ایران باقی ماند و تداوم پیدا کرد و هر روز نیز به آرمان و اهداف خود نزدیکتر می شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: از این رو هیچ ارزشی بالاتر از از افتخار خدمت به مردم نیست و اگر این مبانی و مقیاس ها را در جامعه رعایت کنیم عیارمان بالا و خدمتمان ماندگار تر می شود همانند شهید بزرگوار حججی که با تاسی از این مبانی به سیرت اهل بیت (ع) عمل  کرد.

انتهای پیام/ح

 

یادواره نکوداشت مقام شهدای دولت در ارومیه برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.