از سوی وزارت بهداشت اختصاص یافت؛

3موبایل کلینیک دندان پزشکی درکرمان

مدیر جذب مشارکت های مردمی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از سوی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت هفت کلینیک سیار دندان پزشکی(موبایل کلینیک) به استان کرمان اختصاص یافت .

3موبایل کلینیک دندان پزشکی درکرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علیرضا کرمانی زاده مدیرجذب مشارکت های مردم علوم پزشکی کرمان گفت: ارتقاء سطح سلامت بهداشت دهان ودندان، حضور در مناطق کمتر برخوردار و همچنین حضور و مشارکت خیران از اهداف راه اندازی این کلینیک های سیار است.

وی افزود: در رابطه با نحوه فعالیت این کلینیک های سیار ستاد هدایت حرکت های داوطلبانه دندان پزشکی راه اندازی شد و مقرر شده تا این کلینیک ها خدمات خود را در حاشیه شهرها، مناطق کمتر برخوردار، زندان ها و... ارائه دهند.

به گفته وی اولین ماموریت و فعالیت کلینیک سیار در کرمان حضور در منطقه زهکلوت از سوم تا 12 شهریور ماه و ارائه خدمات دندان پزشکی به مردم این منطقه است.

این مسئول گفت: در این کلینیک ها بسته خدمات دندان پزشکی مطابق با بسته تعریف شده در طرح تحول سلامت(در سطوح اول و دوم) شامل موارد آموزش بهداشت، معاینه دهان و دندان، فلوراید تراپی، فیشور سیلنت، جرم گیری و بروساژ، ترمیم دندان های شیری و دائمی، کشیدن دندان های شیری و دائمی، پالپوتومی، درمان پالپ زنده و رادیوگرافی تک دندان است.

وی در مورد فعالیت سه کلینیک سیار دندان پزشکی در کرمان تصریح کرد: یکی از این کلینیک ها به دانشکده دندان پزشکی کرمان واگذار شده تا خدمات خود را با حضور دانشجویان و دندان پزشکان و اساتید ارائه کند.

به گفته وی دو کلینیک دیگر نیز در اختیار معاونت اجتماعی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان است تا در اختیار سازمان های مردم نهاد و یا خیرانی که قصد دارند کارهای خیرخواهانه انجام دهند قرار گیرد.

مدیر جذب مشارکت های مردمی معاونت اجتماعی علوم پزشکی تاکید کرد: کلینیک های سیار 200 روز در سال فعالیت می کنند و همه خدمات دندان پزشکی در سطوح یک و دو ثبت می شوند.

انتهای پیام/ح

موبایل کلینیک ها به کرمان می آیند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار