رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در سیستان و بلوچستان در بخش صنعت، معدن و تجارت باید تا پایان امسال برای ۶ هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد شود.

ایجاد بیش از 6 هزار شغل در بخش صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،نادر میرشکاررئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی بحث تولید و اشتغال می‌باشد و ساز مان ماهم نقش اساسی را در این زمینه دارد و ما متناسب با هر بخش چه صنعت چه معدن و چه تجارت برنامه های خود را داریم.

وی بیان کرد: در بخش صنعت اولویت به ظرفیت رساندن واحد‌های نیمه فعال و راه‌اندازی واحد های تعطیل که قابلیت راه اندازی دارند و حفظ اشتغال واحد هایی که سرمایه در گردش سیار دارند و واحد هایی که نیاز به نوسازی و بازسازی ماشین آلات و تجهیزات دارند و علاوه بر این‌ها طرح‌های بالای ۶۰ درصد را هم که جز محورهای اصلی است را داریم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: از مجموع ۹۰۰ هزار شغلی که در کشور قرار است تا پایان سال ایجاد شود ۴۵۰ هزار شغل در بخش صنعت معدن و تجارت کشور است که بر اساس شاخص ها و توانمندی هایی که وجود دارد این میزان را تقسیم کردند و بر اساس سهمیه بندی استانی برای سیستان و بلوچستان در بخش صنعت و معدن و تجارت باید تا پایان سال برای ۶ هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد کنیم.

وی افزود: با توجه به گستردگی حوزه کاری ما هم در بخش اصناف هم در بخش واحد‌های صنعتی و هم فرش دستباف ما پیش‌بینی کرده‌ایم که برای هر بخش چند شغل صنعتی و چند بخش ایجاد کنیم و امیدواریم بتوانیم به این سطح از اشتغالی که تا پایان سال برای ما تعیین شده برسیم اگر‌چه سخت می‌باشد و نیاز به امکانات و تسهیلات وزیرساخت ها دارد.

میرشکار گفت:ما از رسانه ها انتظار داریم که با توجه به اهمیت بحث اشتغال و تولید در مورد اهمیت استفاده از کالای ایرانی​اطلاع رسانی کنند و این تعصب را در مردم ایجاد کنند که اگر قرار است اشتغال، تولید و یا افزایش ظرفیت ایجاد شود در کنار بحث‌هایی که مربوط به صادرات دارند مردم می‌توانند با مصرف و استفاده از کالای ایرانی به سطح تولید و اشتغال کمک کنند.

انتهای پیام/ع

اشتغالزایی در بخش  صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار