در هفته گذشته، چهار بار ایستگاه پمپاژ زمینی در کوی معین خرمشهر مورد سرقت قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛غلامرضا پورجلالی رئیس اداره امور آب و فاضلاب خرمشهر شامگاه گذشته در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی خرمشهر گفت: از ایستگاه پمپاژ با وجود حصار کشی سرقت می شود که بیشترین سرقت ها در منطقه معین و سوم خرداد خرمشهر اتفاق می افتد و به عنوان نمونه در هفته گذشته چهار بار از ایستگاه معین سرقت شد.

وی افزود: هنگام اتفاق با پلیس ۱۱۰ نیز تماس گرفته شد اما نیروی انتظامی پس از ۴۵ دقیقه در صحنه حاضر شدند که متهمان گریخته بودند.

رئیس اداره آبفا خرمشهر در ادامه بیان کرد: در خرمشهر ۳۵ ایستگاه پمپاژ وجود دارد و آبفا توان مالی و مجوز به کار گیری نیروی نگهبان برای جلوگیری از تکرار این سرقت ها را ندارد.

وی از تعامل مداوم آبفا با نیروی انتظامی تاکید کرد وگفت: همکاری خوبی میان نیروی انتظامی و آبفا وجود دارد؛ فرمانده انتظامی شهرستان نیز قول های مساعدی برای افزایش کشت ها در محدوده ایستگاه های پمپاژ آبفا را داده است.

پورجلالی در ادامه به موضوع عرضه آب آشامیدنی در خرمشهر اشاره کرد و افزود: از حدود ۱۵ سال پیش تا کنون قیمت آب تغییر نکرده است و با توجه به قیمت تمام شده برای تولید هر متر مکعب آب و قیمت عرضه آن به راحتی می توان دریافت که آبفا و آبفار سیستم های زیان دهی هستند.

وی بر نبود نظارت بر مغازه های آب فروشی در سطح شهرستان هم پرداخت و گفت: در حال حاضر آبفا نظارتی را نه بر قیمت و نه بر کیفیت آبفا انجام نمی دهد.

رئیس اداره آبفا خرمشهر با یادآور شدن اینکه در شورای سلامت سال گذشته مصوبه ای تحت عنوان شناسنامه دار کردن آب فروشی ها به تصویب رسیده بود اما اجرایی نشد، افزود: قرار بود طی برنامه ای مشترک میان آبفا و شبکه بهداشت روندی اتخاذ شود تا آب فروشی ها برای گرفتن مجوز به این دو دستگاه مراجعه کرد و هر دو اداره ناظر کیفی به همین منظور به کار گیرند اما این کار اجرایی نشد.

پورجلالی مخالفت خود را با فعالیت بدون نظارت آب فروشی ها در سطح شهرستان اعلام کرد و گفت: برخی از این آب فروشی ها دو انشعاب دارند که یکی از آنها غیر مجاز است همچنین نحوی حمل آب با سه چرخه با توجه به اینکه کلر آب بعد ازحمل یکسره چند ساعته به صفر می رسد می تواند خطر آفرین باشد که باید در این زمینه نظارت هایی را اعمال کرد.

سرهنگ حسینی نماینده نیروی انتظامی در این نشست از دستگیری دو عامل سرقت های اخیر در کوی معین و پیگری پرونده آنها در مجاری قانونی خبر داد.

انتهای پیام/د

سرقت از یک ایستگاه پمپاژ زمینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.