پورگلیان گفت:12 پروژه احداث و نوسازی مدارس توسط خیرین در استان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛محسن پورگلیان ،مدیرکل نوسازی مدارس استان قم،گفت:با اشاره به مدت زمان اندک باقیمانده تا شروع سال تحصیلی، تکمیل و نوسازی مدارس قبل از شروع سال تحصیلی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مدارسی که وضعیت مناسبی ندارند استاندارد سازی شده و امکانات لازم برای تحصیل دانش آموزان فراهم شده باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم افزود: خیرین در عرصه ساخت و نوسازی مدارس فعالیت بسیار بالایی دارند و همزمان با شروع سال تحصیلی 12 پروژه احداث و نوسازی مدارس را که با همت و تلاش مستقیم خیرین انجام گرفته است افتتاح می‌کنیم.

وی عنوان کرد:با بیان اینکه امسال از لحاظ اعتباری در وضعیت مناسبی نیستیم،امسال تنها سالی است که به دلیل عدم وجود اعتبار آموزش و پرورش در راستای تعمیرات مدارس و استاندارد سازی آن‌ها فعالیتی انجام نداده درحالی که بسیاری از مدارس در شرایط نامطلوبی دانش آموز پذیرفته‌اند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم یادآورشد: خوشبختانه خیرین در این عرصه فعالیت بسیار بالایی دارند و همزمان با شروع سال تحصیلی 12 پروژه احداث و نوسازی مدارس را که با همت و تلاش مستقیم خیرین انجام گرفته است، افتتاح می‌کنیم.

وی مطرح کرد:با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی مدارس استان قم بحث انشعابات است، بسیاری از مدارس استان از لحاظ تجهیزات بسیار وضعیت نا مناسبی دارند و امکان خرید تجهیزات به ویژه تجهیزات الکترونیکی با اوراق یک ساله وجود ندارد.

پورگلیان تصریح کرد: با اشاره به تامین اعتبار ساخت استخر ویژه دانش آموزان در سفر مقام معظم رهبری به استان قم  برای ساخت این استخر تاکنون نزدیک به 30 میلیارد تومان هزینه شده و فقط به دلیل نبود اعتبار 20 میلیون تومانی در بحث انشعابات این استخر به بهره‌برداری نرسیده است.

وی گفت: طی این تفاهم نامه در بحث تمدید آسفالت مدارس آموزش و پرورش باید قیر مورد نیاز را تامین کرده و شهرداری آسفالت مدارس را انجام دهد و امیدواریم همکاران ما در شهرداری در این عرصه اهتمام کافی را داشته باشند ،وی از تفاهم نامه شهرداری و آموزش و پرورش یاد کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته از بخش ملی برای استاندارد سازی تجهیزات مدارس 5 میلیارد تومان اعتبار دریافت شد ولی متاسفانه امسال بودجه‌ای در این راستا دریافت نشده است.

انتهای پیام/ح

افتتاح 12  پروژه احداث و نوسازی مدارس توسط خیرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار