استاندار کرمانشاه سهم استان در میزان گلخانه‌ های موجود درکشور را ناچیز دانست و تاکید کرد: استان کرمانشاه با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد بایدحداقل ۴ درصد گلخانه‌های کشور را داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه امروز دوشنبه در مراسم افتتاح باغات مدرن تنگه کنشت گفت: بدون تردید استعداد اولیه استان کرمانشاه در کشاورزی است و هم اراضی وسیع و هم بارندگی خوب و هم آب قابل توجهی که در استان است این موضوع را تایید می کند.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: به رغم اینکه مساحت استان ۱.۵ درصد مساحت کشوراست اما بیش از ۶ درصد از زمین های زراعی کشور و بیش از ۸ درصد از آب های جاری کشور در استان ما قرار دارد.

وی اشاره ای به اجرای طرح پروژه گرمسیری داشت و گفت: به لطف رهبری و دولت امروز بزرگترین پروژه کشاورزی کشور که همان سامانه گرمسیری بوده در استان کرمانشاه در حال انجام است.

رازانی بیان کرد: حوزه های آبی و کشاورزی بزرگ و متعدد دیگری هم در استان است و ۶۰۰ پروژه های بخش کشاورزی  از جمله این پروژه ها هستند ما برنامه های مفصلی هم برای کشاورزی استان کرمانشاه داریم و کارگروه کشاورزی مرتبا تشکیل می شود و زمینه زراعت، باغداری، زنبور داری، گلخانه ها... ا. را در استان فراهم کرده‌ایم.

 

 

انتهای پیام/ز

کرمانشاه ظرفیت احداث گلخانه های بیشتری را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.