یحیی السنوار در نخستین کنفرانس خبری خود از گرم شدن دوباره رابطه ایران و جنبش حماس خبر داد.

رییس جنبش حماس: ایران بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی گردان‌های عزالدین قسام استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یحیی السنوار – رییس جدید دفتر سیاسی حماس در نوار غزه – امروز (دوشنبه) از گرم شدن دوباره رابطه ایران و جنبش حماس خبر داد. پس از اختلاف دو کشور درباره جنگ سوریه، ایران دوباره به بزرگترین حامی حماس تبدیل شده است.

السنوار در مصاحبه با خبرنگاران گفت: روابطمان با ایران عالی است و تهران بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی گردان‌های عزالدین قسام (شاخه نظامی جنبش حماس) است.

این مطلب می‌افزاید: ایران و حماس هیچگاه میزان کامل کمک‌های تهران را فاش نکرده‌اند. با این وجود، دیپلمات‌های منطقه‌ای اعلام کردند کمک‌های مالی ایران برای این جنبش اسلامی در سال‌های اخیر به جای پرداخت به دفتر سیاسی جنبش حماس، به طور مستقیم به گردان‌های مبارز عزالدین قسام پرداخت می‌شد.

رییس جدید دفتر حماس در نوار غزه که در ماه فوریه میلادی به این سمت انتخاب شد، در نخستین نشست خبری رسمی خود با اصحاب رسانه تاکید کرد: روابط امروز ما با تهران در حال پیشرفت و بازگشت به سطح گذشته است. این امر نشان دهنده (ادامه) مقاومت در مقابل اسراییل و در راستای شعار حماس برای رسیدن به آزادی (فلسطین) است.

السنوار که خود بیش از بیست سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده است، اعلام کرد جنبش حماس همیشه برای جنگ احتمالی با اسراییل آماده است. ما به جنگ علاقه‌ای نداریم؛ اما از آن واهمه‌ای نداریم و همیشه برای جنگیدن آماده هستیم.

انتهای پیام/

گرم شدن روابط ایران و حماس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار