جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس با ۵ هزار نفر نیرو در ۱۲۰ نقطه و محل طرح ساماندهی دریا در ۲ استان گیلان و مازندران مستقر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ؛ سردار اسکندر مومنی ، جانشین فرمانده نیروی انتظامی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان گیلان در جفرود رشت عنوان کرد: پلیس از ابتدای تابستان برای اجرای طرح دریا و فراهم کردن محیط امن برای مردم در مناطق ساحلی شمال کشور حضور دارد.

وی افزود : با اجرای این طرح تعداد غرق شدگان با تمهیدات پلیس و همکاری مردم با کاهش 25 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به 49 نفر رسیده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه در این مدت سفر گردشگران به مناطق ساحلی 10 درصد بیشتر شده اظهار داشت: تقریبا تمام غرق شدگان در محلی به غیر از طرح های سالم سازی دریا غرق شده اند.

سردار اسکندر مومنی همچنین از افزایش برخورد نیروی انتظامی با متخلفان خبرداد و تصریح کرد: اجازه نمی دهیم تعداد اندکی هنجارشکن آرامش ، آسایش و امنیت مردم را خدشه دار کنند.

جانشین ناجا با بیان اینکه بدون امنیت هیچ پیشرفت و توسعه‌ای محقق نمی‌شود، گفت: ایران امروز با رهبری و درایت‌مدارانه رهبر معظم انقلاب، تلاش نیرو‌های نظامی و انتظامی و حضور مردم در صحنه، امن‌ترین کشور منطقه است.

سردار اسکندر مومنی امنیت را یک محصول اجتماعی حاصل اقدام هماهنگ دستگاه‌ها و حضور مردم در صحنه اعلام کرد و افزود: از ویژگی‌های امنیت این است که هر لحظه باید تولید شود.

وی با اشاره رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و دفاع از امنیت کشور در مرزهای ایران گفت: امروزه مدافعان حرم برای تامین امنیت کشور در خارج از مرزهای کشور جان‌فشانی می‌کنند.

جانشین ناجا با اشاره به اینکه بدون وجود امنیت هیچ پیشرفت و توسعه ای محقق نمی‌شود خاطرنشان کرد: هیچ کشوری وجود ندارد که با وجود ناامنی پیشرفت کند و امنیت است که بستر و فضای رشد را تامین می‌کند.

وی اظهار داشت:شاخص‌های امنیتی در سال 96 در اکثر حوزه‌ها به‌ویژه وقوع جرائم خشن و سرقت‌ها در کشور کاهش پیدا کرده است.

جانشین ناجا با اشاره به اینکه شاخص‌های امنیتی استان گیلان از سال 94 تاکنون در حال بهبود است افزود: میانگین وقوع جرام در استان گیلان و کشور کم شده اما برخی از آن‌ها چند درصد افزایش داشته است.

سردار مومنی با بیان اینکه نیروی انتظامی در تلاش است با استفاده از همه منابع نسبت به بهبود شرایط امنیت در کشور تلاش کند، بیان داشت: استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه افزایش شاخص‌های امنیت یکی از اقدامات نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به تولید شیوه‌های جدید جرم به‌صورت روزمره توسط مجرمان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی از مجرمان عقب نمانده و با استفاده از فناوری‌های نوین دسیسه مجرمان را خنثی کرده است.

جانشین ناجا از اجرای دوره‌های استانداردسازی رفتار برای ماموران نیروی انتظامی خبر داد و تصریح کرد: نیروی انتظامی با رعایت اقتدار ، اجرای نظم و قانون و اخلاق و حرمت‌گذاری به شهروندان مشغول خدمات رسانی است.

 

انتهای پیام/اص

ساماندهی سواحل شمال توسط 5 هزار نیروی پلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.