دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از کلاهبرداری شرکت هرمی سرمایه‌گذاری با نام Unifundsدر این شهرستان خبر داد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سعید احمد زاده از مردم خواست فریب تبلیغات پوشالی این شرکت را نخورند.

وی فعالیت شرکت هرمی «Unifunds» را در ایران غیرمجاز و غیرقانونی بیان کرد و گفت: این شرکت در تهران و شهرستان‌های اطراف و بخشی از حوزه شهرستان آبیک نفوذ کرده است و سرشاخه‌های آنان در کشور مالزی هستند، اما در ایران اقدام به عضوگیری می‌کنند.

این مسؤول قضایی افزود: کلاهبرداران در قالب سهام شرکت خارجی عضوگیری می‌کنند، اما هیچ‌گونه مدرکی دال بر خریداری سهام از این شرکت به افراد تحویل داده نمی‌شود و افراد با مانور متقلبانه جهت کلاهبرداری اقدام می‌کنند.

دادستان آبیک در باره چگونگی شناسایی این شرکت هرمی گفت: برخی از شهروندان آبیک که بیشتر آن‌ها بانوان و آرایشگر هستند و در زمینه کاشت ناخن و زیبایی فعالیت داشتند از فردی که سهام یک شرکت را به آنان فروخته، اما محصولی به آنان نرسیده است، به پلیس آگاهی شکایت می‌کنند.

احمد زاده افزود: این شرکت جزء شرکت‌های هرمی و فعالیت آن در داخل کشور غیرقانونی است.

وی با اشاره به دستگیری دو نفر از متهمان پرونده که از شهروندان آبیک هستند گفت:: این دو متهم در کشور مالزی مشغول به تحصیل هستند و از این طریق متوجه شدیم کلاهبرداری صورت گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: پس از دستگیری متهمان، و با شکایت سه نفر در مراحل اولیه، متهمان بازداشت شدند.

احمدزاده اضافه کرد: بعد از مدتی از زمان بازداشت دو متهم پرونده شرکت هرمی و ادامه تحقیقات طی چند روز، شاهد و مالباخته‌ای علیه آنان به دادسرای مراجعه نکرد که پس از سپردن وثیقه مورد نظر شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک، متهمان از بازداشت آزاد شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزود: بعد مدتی از گذشت این موضوع، خبر رسید که شرکت هرمی «Unifunds» در فضای مجازی اقدام به تبلیغ کرده که لازم است مردم این شهرستان فریب فعالیت غیرقانونی و کلاهبردارانی که با تبحر در روان‌شناسی، اقدام به جذب مخاطب و مشتری دارند را نخورند.

احمدزاده ادامه داد: کلاهبرداران شرکت هرمی مذکور با سوءاستفاده از افراد، مبالغ لازم را از مخاطبان و مشتریان خود دریافت می‌کنند بدون اینکه خدمت و محصولی در کار باشد.

وی از مردم شهرستان آبیک درخواست کرد: شکایت خود را به شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان اعلام کنند تا جلوی سوءاستفاده این افراد گرفته شود.

دادستان آبیک گفت: اگر مردم اطلاعاتی در باره متهمان سابق شرکت مذکور و افراد جدید دارند به مسؤولان قضایی اطلاع دهند.

احمد زاده افزود: تاکنون ۱۴ مالباخته شامل دو مرد و ۱۲ زن که بیشتر هم آرایشگر هستند شکایت خود را در شعبه بازپرسی این دادسرا مطرح کرده‌اند.

احمدزاده گفت:: به اذعان مالباختگان و شاکیان پرونده شرکت «Unifunds» بعد از اینکه سهام به آنان فروخته می‌شود متوجه می‌شوند که این شرکت اصلاً وجود خارجی ندارد.

دادستان آبیک تاکید کرد: تحقیقات درباره پرونده شرکت هرمی «Unifunds» ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

دستگیری دو کلاهبردار شرکت هرمی در آبیک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.