به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری کنسرت محمدرضا عیوضی امروز سه شنبه ۷ شهریور ماه با حضور محمدرضا عیوضی، علیرضا شمس اسکندری، سعید امیراصلانی، بابک صحرایی و اهالی رسانه در برج آزادی برگزار شد.
در آغاز سعید امیر اصلانی گفت: محمدرضا عیوضی خوانندهای است که با تیتراژ سریال «روزگار جوانی» به این عرصه وارد شد. ده سال اول فعالیتش فعالیت پرباری بود که شش آلبوم در این سالها منتشر کرد. عیوضی با برپایی کنسرت خود در تاریخ دهم شهریور، بعد از پانزده سال به صحنه بر میگردد. شما در کنسرت ما شاهد یک موسیقی مدرن خواهید بود که با معیارهای الکترونیکی فرق دارد و بسیار هیجان انگیز است.
وی با زبانی پر انتقاد و گلایه گفت: من می خواهم خبرنگاران این چالش را ایجاد کنند که چرا یک خواننده پرکار، باید بعد از ۱۵ سال بر صحنه کنسرت اجرا کند؟! چه اتفاقی برای صداهای خوب ما افتاده است؟
بعد از آن علیرضا شمس اسکندری رهبر ارکستر گفت: ما کار «رنگین کمان» را با یک ساز بادی اجرا میکنیم. بقیه اثرها با سازهایی مثل پیانو و ... اجرا می شود. اختلاف خیلی بزرگی بین این کار و کارهای ۱۵ سال پیش عیوضی وجود دارد. ما در کل یازده قطعه را اجرا خواهیم کرد.
سپس سعید امیر اصلانی اظهار داشت: تهیهکنندگی کار با یاشار درفشه است که واقعا از علاقهمندان و خدمتگزاران هنر و بخصوص موسیقی است. کنسرت ما ۱۰ شهریور ماه در برج آزادی، ساعت ۲۱:۳۰ اجرا می شود و یازده قطعه در آن اجرا میشود.
محمدرضا عیوضی در ادامه این نشست خبری، در خصوص کم کاری خود در این سالها گفت: فاصله بین انتشار دو آلبوم اخیر من، حدود 10 سال بود. ما سال ۷۵-۷۶ که شروع به کار کردیم، همه اثرهای ما بر ریل بود و ما محکوم به درست خواندن بودیم. چرا که دیگر دستگاهی نبود صدا را درست کند. خوانندههای آن زمان، بسیار پر تلاش بودند ولی الان خیلیها هر آلبومی را میخوانند، بدون ممیزی قبول می شود ولی صدا در کنسرت با آنچه در آلبوم است، تفاوت دارد. در هر دورهای سلیقه شنیداری مردم نسبت به صداهای مختلف تغییر پیدا میکند. من امیدوارم خوانندههایی که به میدان میآیند، اصول کار بدانند.
وی تصریح کرد: البته در همه جا موسیقی بد و خوب در کنار هم هستند؛ من در این مدت هم به دنبال ادامه تحصیلاتم بودم و هم به کارهایم رسیدم و تا زمانی که مردم به سمت موسیقی خوب حرکت کنند، من صبر کردم. البته کارهایی در این سالها تولید کردم و اردیبهشت ماه امسال هم رونمایی از آلبوم «حس خوب من» انجام شد. ما در شب کنسرت در برج آزادی، سه خواننده هستیم و من خودم سه یا چهار قطعه اجرا می کنم و بقیه قطعات را دو خواننده دیگر اجرا میکنند. من امیدوارم که موفقیت خوبی را دوباره کسب کنیم. همانطور که در دهه ۷۰ شروع کردیم و با سختی ها موفق شدیم.
سپس بابک صحرایی گفت: اوج و فرود یک مسئله طبیعی است. مهم این است که یک خواننده بتواند آثاری را تولید کند که باعث افتخار جامعه و مردم باشد. ما از خلوت خواننده ها خبر نداریم، این اهالی بخشی از زندگیشان با موسیقی گره خورده است.
عیوضی در ادامه اظهار داشت: وقتی ما موسیقی را شروع کردیم، موسیقی پاپ وجود نداشت. سعی کردیم موسیقی پاپ دوباره در کشور شکل بگیرد. ما دوباره میتوانیم بهترین باشیم و موسیقی خوبی ارائه بدهیم. ما به نوعی کتک خورده های موسیقی هستیم. خیلی سختی ها را تحمل کردیم تا بتوانیم موسیقی پاپ را دوباره در کشور رواج بدهیم.
علیرضا شمس اسکندری در ادامه گفت هم گفت: ما کسانی را داریم که تنها با برچسب خواننده کار میکنند. امثال محمدرضا عیوضی باید در این عرصه باشند؛ چون جزو تاریخ موسیقی هستند. اگر این اهالی نباشند، موسیقی ما نابود میشود و من هم می خواهم در کنار او باشم تا موسیقی فاخر را به اوج برسانیم. اکثر مردم ما برای شادی کردن به سالن می آیند.
سپس بابک صحرایی گفت: بین خوانندگان دیوار نکشیم. ما نباید قضاوت زودگذر کنیم. همه خوانندهها ادامه دهنده راه همدیگر هستند. شاید سبک موسیقیها متفاوت باشد ولی در خلوت همکی به یک سرچشمه متصل هستند و این مسئله به اقتصاد موسیقی کمک می کند.
وی افزود: آلبوم «حس خوب» آلبومی است که خیلی برای آن دقت و زحمت به خرج دادیم. ما در تولید آلبوم حتی قطعاتی را هم عوض کردیم. با توجه به حضور فضای مجازی، همه به سایت های موسیقی متصل هستند که این باعث می شود مردم به سمت آلبومها نروند و ما مجبور به تولید تک قطعه باشیم.
صحرایی در این باره تصریح کرد: از این به بعد تک قطعه از محمدرضا عیوضی بیشتر خواهید شنید. مردم دیگر خیلی حوصله ندارند که صدای یک خواننده را در پنج قطعه پشت سر هم بشنوند. مردم ما تک قطعه را بیشتر دوست دارند. ما باید با تکنولوژی همگام باشیم و این مسئله نه تنها به موسیقی صدمه نمی زند، بلکه ممکن است باعث پیشرفت هم بشود.
عیوضی در خصوص رقابت نکردن اهالی موسیقی دهه هفتاد با اهالی موسیقی حال حاضر بیان کرد: وقتی سن افراد بالا میرود، نوع نگاهشان تغییر میکند. فضای کشور ما به گونهای است که جا برای انواع موسیقی وجود ندارد. شاید کسانی که در حال حاضر بسیار طرفدار دارند، تا چند سال دیگر کسی آنها را نشناسد.
وی افزود: ما باید به رقابت یک نگاه متفاوت داشته باشیم. اگر بدانیم برای تولید یک قطعه چند ساعت وقت صرف می شود، دیگر به راحتی قضاوت نمی کنیم.
انتهای پیام/