نامور گفت: اضافه شدن تیم های شهرداری تبریز و دانشگاه آزاد در برنامه ریزی لیگ برتر شطرنج مشکلی ایجاد نمی کند.

اضافه شدن تیم ها خللی در برنامه های لیگ برتر ایجاد نمی کند 

مسعود نامور در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره اضافه شدن دو تیم به لیگ برتر شطرنج تصریح کرد:تیم های شهرداری تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی دو تیمی هستند که به لیگ برتر شطرنج اضافه شدند. تیم شهرداری تبریز از تیم های باسابقه لیگ برتر شطرنج است که سال گذشته به دلیل مشکلات مالی از ادامه حضور در مسابقات انصراف داد.

 او افزود:به دلیل اینکه این دو تیم سابقه زیادی در لیگ برتر شطرنج دارند و عناوین زیادی در لیگ به دست آوردند به درخواست رئیس فدراسیون و سایر مسئولان دوباره به لیگ برتر بازگشتند.چون حضور چنین تیم هایی باعث افزایش کیفیت و جذابیت لیگ برتر می شود.

 نامور ادامه داد : تلاشمان این است از تیم هایی که پشتوانه خوبی دارند و از سابقه درخشانی در لیگ برخوردار هستند حمایت کنیم تا مسابقات لیگ با انگیزه بیشتر بین شطرنج بازان در جریان باشد.

تیم های شهرداری و دانشگاه آزاد سرمایه گذاری خوبی در شطرنج انجام دادند

دبیر کمیته لیگ برتر شطرنج گفت :سال گذشته برخی بازیکنان شاخص شطرنج به خاطر اینکه تیم نداشتند در لیگ برتر شرکت نکردند اما امسال با اضافه شدن تیم های جدید صاحب تیم شدند. دلیل اصلی حضور این 2 تیم پویا شدن لیگ برتر و حمایت های مالی از شطرنج بازان است.

او درپاسخ به این سوال که اضافه شدن دو تیم به برنامه های لیگ خللی ایجاد نمی کند گفت: دو تیم شطرنج شهرداری تبریز و دانشگاه آزاد به دلیل اینکه در دسته یک حضور نداشتند برای ادامه حضور آنها در لیگ برتر مشکلی وجود ندارد.و چون این رشته ها سرمایه گذاری خوبی در شطرنج انجام دادند لازم بود که به فعالیتشان در لیگ برتر ادامه دهند. تیم هایی که با هدف کسب قهرمانی و قرار گرفتن روی سکو در لیگ برتر شرکت می کنند در کیفیت لیگ تاثیر گذار هستند و باعث رقابت بیشتر بین تیم ها می شوند.

تاریخ مسابقات لیگ به دلیل غیبت برخی بازیکنان به تعویق افتاد

او درباره علت به تاخیر افتادن مسابقات لیگ برتر شطرنج تصریح کرد:مسابقات لیگ برتر شطرنج قرار بود در ابتدا از روز های 17 تا 19 شهریور ماه برگزار شود اما به دلیل تداخل با برخی مسابقات و حضور شطرنج بازان در مسابقات ابوظبی ، مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی شهرهای آسیا تاریخ اولیه تغییر کرد و به 22 همین ماه موکول شد.

نامور در پایان خاطر نشان کرد: لیگ امسال به مراتب پویاتر از سال گذشته خواهد بود. امیدوارم با حضور تیم های جدید نتایج مثبتی در لیگ امسال رقم بخورد و شاهد رقابت جذاب تری بین تیم ها باشیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار