مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌شرقی از آغاز آواربرداری 224 واحد مسکونی تخریبی مناطق زلزله‌زده روستای ایوق شهرستان سراب خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حافظ باباپور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران در مناطق زلزله‌زده شربیان گفت: بامداد روز دوشنبه 6 شهریور ساعت ۳:۴۵، زمین لرزه ۴.۹ ریشتری به عمق ۶ کیلومتری روستای ایوق در 2 کیلومتری شهر شربیان ازتوابع بخش مهربان شهرستان سراب را به لرزه در آورد که تاکنون این زمین لرزه 17 پس لرزه نیز داشته است.

وی افزود: اکیپ بنیاد مسکن بعد از اتفاق این حادثه در کنار سایر ادارات بلافاصله به منطقه اعزام شده و ماشین آلات سنگین استان عملیات آواربرداری روستای ایوق که مرکز زلزله در این روستا بود را آغاز کرده‌اند.

باباپور اظهار کرد: بنیاد مسکن متولی مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی بعد از حادثه سوانح طبیعی از جمله سیل و زلزله می‌باشد که طبق برآورد کارشناسان تاکنون در خود روستای ایوق نزدیک به 224 واحد از 60 تا 100 درصد تخریب شده‌اند که بعد از اتمام آواربرداری تسهیلات لازم در اختیار روستائیان قرار گرفته و عملیات احداث واحدهای نوساز آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان‌شرقی یادآور شد: واحدهای تخریبی نیز درخود شهر شربیان و دوزدوزان مشاهده شده و طبق اعلام کارشناسان فنی در 4 روستای(( که دولان وده دولان وبیرینج آباد واسماعیل آباد از توابع بخش مهربان )) واحدهای تخریبی نیز داریم که به حول قوه الهی بعد از برآورد اولیه کارشناسی همه واحدهای تخریب شده و کم دوام را مجددا مقاوم‌سازی خواهیم کرد.

باباپور خاطرنشان کرد: بنیاد برای آغاز کار نقشه رایگان در اختیار متقاضیان و روستائیان عزیز قرارداده و در واقع فعلا به دلیل آغاز فصل سرما از منابع خود بنیاد مسکن کار را آغاز کرده و تسهیلات به مبلغ 20 میلیون تومان قرض‌الحسنه آماده پرداخت است و روستائیان می‌توانند سریع تشکیل پرونده دهند.

وی تصریح کرد: در تمام روستاهای استان این تسهیلات از 12 سال قبل پرداخت شده و در استان هرسال نزدیک به 12 هزار واحد مسکونی کم دوام مقاوم‌سازی می‌گردد و امیدواریم که این زلزله تجربه‌ای برای سایر روستاها شود تا خانه‌های روستایی بهسازی شود.

شهر شربیان در بخش مهربان شهرستان سراب قرار دارد. این شهر در حدود 100کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

 

انتهای پیام/ش

وقوع زلزله در شهر شربیان در بخش مهربان شهرستان سراب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.