مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت:‌ ۳۲ دستگاه تاتو غیر مجاز و هفت عدد دستگاه اپیلاسیون از سطح آرایشگاه‌های اصفهان جمع آوری شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید ترک زاده اظهار داشت: کارشناسان بهداشت محیط شماره یک اصفهان با تعدادی از آرایشگران متخلف مطابق قانون برخورد و سه آرایشگاه زنانه بدلیل تخلفات متعدد پلمب و پرونده آنها به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

وی بیان داشت: در همین راستا چهار مورد اخطار کتبی به آرایشگرانی که دارای نواقص متعدد بهداشتی بودند، داده شد و همچنین ۳۲ دستگاه تاتو غیرمجاز و هفت دستگاه اپیلاسیون با شرایط  نامناسب و مخاطره آمیز توقیف و جمع آوری شد.

مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان اعلام کرد: از آنجایی که هر گونه فعالیت غیر مجاز در آرایشگاه های زنانه منجر به بروز مخاطرات جبران ناپذیر می‌شود، واحد بهداشت محیط شماره یک اصفهان با مشارکت نماینده اداره اماکن نیروی انتظامی به صورت مداوم با انجام پیگیری‌های لازم با متخلفان برخورد و پرونده آنها را جهت پیگرد قانونی به مراجع قضایی ارسال می کند.

وی از اجرای طرح ضربتی ویژه آرایشگران زنانه در حوزه مرکز بهداشت شماره یک اصفهان خبر داد و تصریح کرد: تعدادی از آرایشگران غیر مجاز اقدام به انجام  فعالیت مخفیانه و غیر مجاز از قبیل انجام تاتو، کاشت ناخن و سایر فعالیت ها مخاطره آمیز می‌کنند که می‌تواند تهدیدی جدی علیه سلامت مراجعه کنندگان باشد.

ترک زاده اعلام کرد: در همین خصوص به مردم توصیه می‌شود در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر مجاز در آرایشگاه های زنانه و یا سالن های زیبایی مراتب را به شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع دهند تا به آن رسیدگی شود.

وی همچنین از کشف و معدوم سازی ۸۰۰ کیلو گرم آبلیموی کپک زده خبر داد و ادامه داد: با هوشیاری بازرس بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره یک اصفهان در حین بازرسی یکی از خیابان های شهر، مقدار ۸۰۰ کیلوگرم آبلیموی کپک زده غیر قابل مصرف از یک واحد آبلیموگیری کشف و توقیف شد.

مدیر مرکز بهداشت  شماره یک اصفهان اعلام کرد: از آنجایی که همه مراکز عصاره گیری و آبلیموگیری صرفاً می بایست در حضور و با درخواست مشتری اقدام به گرفتن آبلیمو از لیموی تازه کنند، ولی متاسفانه یک واحد صنفی آبلیموگیری قبل از حضور مشتری اقدام به انبار کردن مقدار ۸۰۰ لیتر آبلیمو در بشکه های غیر بهداشتی و در شرایط نامناسب کرد که کل این میزان آبلیمو دچار کپک زدگی شده و از چرخه مصرف انسانی خارج شده بود. 

وی گفت:‌ با مشاهده این شرایط بازرس بهداشت محیط ضمن توقیف و معدوم سازی این آبلیموها پرونده متخلف را به مراجع قضایی ارجاع و اخطار لازم را به متصدی ارائه کرد.

ترک زاده اضافه کرد:‌ به مردم توصیه می شود برای تهیه آبلیمو و آبغوره صرفاً به محل‌های مجاز و بهداشتی مراجعه کرده و در حضور شما اقدام به آبگیری شود و از خرید آبلیمو و آبغوره فاقد مشخصات بهداشتی که از قبل در ظروف غیر بهداشتی و شرایط نامطلوب بهداشتی پر شده است به شدت پرهیز و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/م

 

تعطیلی سه آرایشگاه زنانه در اصفهان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.