مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار برای احداث آشیانه بالگرد امدادی در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهرام غیبی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: زمینی به مساحت 8 هکتار برای احداث آشیانه در منطقه آبی بیگلو با مبلغ 4 میلیارد ریال خریداری و آماده شده است.

وی بیان کرد: بالگرد امدادی هر ماه به مدت 20 روز در اردبیل است و 10 روز برای سرویس کاری تعطیل می باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل وجود بالگرد امدادی در اردبیل را انقلابی بزرگ در حوزه امداد و نجات خواندو گفت: با اسکان دائمی این بالگرد زمان رسیدن به بالین مصدومان حوادث احتمالی کاهش چشمگیری می یابد.

غیبی بیان کرد: در طول دولت و تدبیر و امید بزرگترین تحول در حوزه هلال احمر استان اخذ مجوز پایگاه امداد هوایی بود و تاکنون 5 عملیات امدادی توسط آن اجرا شده است.

وی ادامه داد: عملیات های امداد هوایی در کوهستان سبلان انجام شد و جان شش نفر در این عملیات از مرگ حتمی نجات یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از برگزاری یک هزار و 841 دوره آموزش عمومی پایه و همگانی امداد و نجات در چهارسال اخیر در استان خبر داد و افزود: این دوره ها با حضور 48 هزار و 378 نفر برگزار شده است.

غیبی خرید تجهیرات امدادی به ارزش 3 میلیارد ریال، راه اندازی مرکز فیزیوتراپی با اعتبار 3 میلیارد ریال، تشکیل 11تیم درمان اضطراری، برگزاری 84 مورد برنامه ویزیت رایگان در مناطق روستایی و محروم و ساخت و تعمیر لوازم ارتوپدی برای 5 هزار و 600  نفر را از جمله خدمات درمانی هلال احمر در چهار سال اخیر ذکر کرد.

وی همچنین از راه اندازی بخش دیالیز در درمانگاه هلال احمر استان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این مرکز با همکاری بخش خصوصی برای رفاه حال بیماران دیالیزی راه اندازی می شود.

 

انتهای پیام/ح

آشیانه بالگرد امدادی در منطقه آبی بیگلو احداث می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.