رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد اولویت سیاست خارجی این کشور مبارزه با تروریسم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث،  امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، اعلام کرد گروه تماس درباره سوریه، در ماه سپتامبر در مقر سازمان ملل تشکیل جلسه خواهد داد.

او افزود:  وزیر امور خارجه فرانسه پیشنهادی را برای تشکیل گروه تماس درباره سوریه در دوره بعدی شورای امنیت ارائه خواهد کرد. می‌خواهیم مصر، اردن و دیگر کشور‌های منطقه برای مقابله با تامین مالی تروریسم همکاری کنند.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه اظهاراتش گفت اولویت سیاست خارجی فرانسه مبارزه با «تروریسم اسلامی» است.

امانوئل مکرون در ادامه افزود: هدف مشترک ما با روسیه، ترکیه و ایران شکست دادن داعش و ترسیم خط قرمز برای تسلیحات شیمیایی و تامین کمک برای محاصره‌شدگان است.

او  تاکید کرد فرانسه در پی فرآیند مذاکرات «آستانه»، با ترکیه‌ای‌ها، ایرانی‌ها و روس‌ها هدف مشترک غلبه بر تروریست‌ها و احیای ثبات سوریه را دنبال می‌کند.

رئیس جمهور فرانسه گفت:  در سوریه ما باید به جنگ پایان دهیم و در دو کشور سوریه و عراق باید به دنبال برقراری صلح و آرامش باشیم. درباره سوریه من از ماه مه گذشته بر این باور قرار گرفتم که باید شیوه‌ خود را عوض کنیم. ما با برقراری یک گفتگوی الزام‌آور با ترکیه‌ای‌ها و ایرانی‌ها توانستیم امور را به شکل قابل توجهی به پیش ببریم. بر این اساس ما با این سه کشور هدف اولویت دار مشترک‌مان را تعریف کردیم که عبارت است از غلبه بر تروریسم و احیای ثبات در سوریه. در ادامه ما خطوط قرمز را مشخص کردیم که اولین آن استفاده نکردن از سلاح‌های شیمیایی است و باید بگویم که از زمان گفتگوهایمان با روس‌ها در ورسای، پیشرفت‌های عینی در این زمینه حاصل شده است.

مکرون افزود: خط قرمز دوم ما نیز امکان دسترسی به کمک‌های بشردوستانه در مناطق نبرد بوده است. من در مورد اخیر با وجود خطراتی که وجود دارد بسیار مصر هستم. در نهایت ما ابتکار عمل تشکیل یک گروه تماس بین‌المللی با حضور تمامی نقش‌آفرینان اصلی در سوریه را به کار بستیم. این گروه تحرک تازه‌ای به تمهیدات اتخاذ شده از سوی سازمان ملل می‌بخشد. تلاش‌های ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، این امکان را خواهد داد که در نشست عمومی سازمان ملل در سپتامبر آینده این گروه عملیاتی شود.

او در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: توافقنامه هسته‌ای ایران هیچ جایگزینی ندارد. برجام به ما اجازه می‌دهد با ایران روابط سازنده داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار