جانشین فرمانده ناجا کشور گفت : زائران مراسم اربعین حسینی باید مدارک معتبر برای گذر از مرز را به همراه داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ؛ سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی  کشور امروز در مراسم معارفه و تکریم فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت : برای حفظ امنیت همه افرادی که قصد عبور از مرز ایران با عراق را برای شرکت در مراسم اربعین حسینی دارند باید مدارک قانونی نظیر ویزا را داشته باشند ، در غیر این صورت نه مرزبانی ایران و نه مرزبانی عراق حتی  به یک نفر اجازه تردد  از مرز را نمی دهد. 

وی افزود : برای این کار قرارگاه اربعین ناجا  در 3 استان ایلام ، کرمانشاه و کردستان  آغاز به کار کرده است.

جانشین فرمانده ناجا از افزایش خودروها از 7 میلیون دستگاه به 19 میلیون دستگاه در چند سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به افزایش تعداد خودروها با تمهیدات پلیس ، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و اصلاح هندسی مناطق حادثه خیز جاده ها تعداد کشته شدگان تصادفات رانندگی از 28 هزار نفر در سال به کمتر از 16 هزار نفر کاهش یافته است که باید کمتر شود.

سردار اسکندر مومنی با اشاره به نقش امنیت در توسعه افزود : به رغم اینکه ایران در منطقه پر تلاطم  خاورمیانه قرار دارد با درایت مقام معظم رهبری جز امن ترین کشورهای دنیا است.

وی نتیجه هماهنگی دستگاه های نظامی ، امنیتی و انتظامی را آرامش و امنیت اعلام کرد. 

استاندار گیلان هم گفت : در تمامی بخش های اقتصادی، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی  وجود و ارتقای امنیت بسیار مهم است که تلاش های کارکنان نیروی انتظامی نقش اصلی را در این  میان دارند.

محمد علی نجفی به نقش تامین امنیت در سرمایه گذاری هم اشاره کرد و افزود : خوشبختانه امنیت در گیلان ارتقا یافته که نشانه آن افزایش جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی و خارجی در استان است.

در پایان این مراسم با قدردانی از زحمات سردار محمد رضا میر حیدری ، سردار محمدرضا اسحاقی به عنوان فرمانده جدید انتظامی گیلان معرفی شد.

 

انتهای پیام/م.ع

لزوم داشتن مدارک معتبر برای زایران اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.