رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز از دستگیری  شکارچی متخلفی که در سال ۸۹ در منطقه حفاظت شده عبدالرزاق این شهرستان اقدام به شکار قوچ و میش آبستن وحشی کرده بود، خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛رسول حاجی اسماعیل گفت: این متخلف که در سال 89 از روی عکس شناسایی شده بود، اقدام به کشتار یک راس قوچ و یک راس میش آبستن با 2 بره کرده بود، با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شد.
وی افزود: پرونده تخلف برای این شکارچی در سال 89 تشکیل شد، اما به علت اعتراض وی به رای صادره، پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع و پس از بررسی‌های کارشناسان قضایی برای تجدید نظر ارسال شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز بیان کرد:در دادگاه تجدید نظر نیز این شکارچی متخلف با اثبات جرم، به پرداخت جزای نقدی و 18 ماه حبس محکوم شد و با همکاری پاسگاه انتظامی سُنته دستگیر و روانه زندان شد.
حاجی اسماعیل  ادامه داد:تصاویری هم از این متخلف توسط دوستداران محیط زیست هنگام سلاخی این وحوش تحویل محیط زیست داده شده بود.
منطقه حفاظت شده عبدالرزاق سقز با بیش از 40 هزار هکتار مساحت، انواع حیوانات از جمله قوچ و میش و انواع پرندگان بومی و مهاجر زیست می‌کند.

انتهای پیام/م

دستگیری شکارچی قوچ در سقز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.