به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی خانه کتاب؛ زهرا فرزانه مسئول فروش کتاب، کتابفروشی «کتاب پارک» با بیان اینکه کتابفروشی ما تازه راهاندازی شده است، گفت: اجرای طرح تابستانه کتاب نقش مهمی در معرفی و آشنایی ما به مخاطبان کتاب داشت. از طریق این طرح با مخاطبانمان ارتباط برقرار کردیم و تلاش میکنیم این ارتباط حفظ شود.
فرزانه ادامه داد: برای اجرای هر چه بهتر این طرح باید همه دستاندرکاران نشر دست به دست هم دهند تا شاهد هر چه بهتر برگزار شدن این طرحهای فصلی باشیم؛ چرا که این طرح نه فقط به نفع مردم و کتابفروشان بلکه به نفع تمام حلقههای نشر از جمله ناشر، توزیعکننده، نویسنده، مترجم و... است و اشکال در کار هر کدام از این حلقه اجرای طرح را با مشکل مواجه میکند.
وی افزود: ناشران باید اطلاعات کتابهای خود از جمله قیمت کتاب را در سایت به روز کنند تا کتابفروشیها هنگام استفاده از طرح تابستانه کتاب بدون هیچ دلهرهای به ثبت فروش کتاب بپردازند و با دوگانگی قیمت روبهرو نشوند تا مخاطبان هم به کتابفروشیها اعتماد کنند و ارتباطشان با آنها قطع نشود.
مسئول فروش کتاب، «کتاب پارک» به نقش موثر کتابفروشیها در آشنا کردن مرد با طرح تابستانه کتاب اشاره کرد و گفت: کتابفروشیها باید به مشتریهای خود به طور کامل طرح را توضیح دهند تا آن گروهی که از نحوه اجرای این طرحها مطلع نیستند در جریان قرار بگیرند.
وی نقش تبلیغات محیطی برای آشنایی مردم با اجرای طرح تابستانه کتاب را مهم دانست و گفت: در سطح شهر باید بنرهای متعددی در میادین اصلی شهر نصب شود تا گستره وسیعی از مردم در جریان این طرح قرار بگیرند.
فرزانه گفت: بهتر است زمان اجرای طرح تابستانه کتاب در تهران همانند شهرستانها به مدت 30 روز باشد تا در این فاصله زمانی تعداد بیشتری از مردم از اجرای طرح باخبر شوند و بتوانند کتاب بخرند.
طرح «تابستانه کتاب» با شعار «این چنین دوست کتاب است از او دست مدار» از پانزدهم مردادماه آغاز شده است. از بین 811 کتابفروشی فعال در طرح، 617 کتابفروشی از مراکز استانها و 194 کتابفروشی از شهرستانها عضو طرح شدهاند. علاقهمندان 20 تا 25 درصدی خرید کتاب در این طرح تا سقف 100 هزار تومان استفاده کنند.
انتهای پیام/