معاون ارزیابی راهبردی معاونت علمی گفت: مكانيزم داورى براى دانش بنيان شدن شركت ها تخصصى است.

مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه مکانیزیم داوری در دانش بنیان شدن شركت ها تخصصی است، اظهار کرد: مکانیزم داوری به گونه ای طراحی شده است که شرکت‌ها در حد توانشان خود را پیدا کنند.

معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه مسیر ارزیابی منظم است و تعداد زیادی کارگزار تخصصی وجود دارد؛ اظهار کرد: در این حوزه نیز ممکن است در همه فرآیند‌ها همچون دیگر موارد دقت صد درصدی نباشد، اما مهم تر از این موضوع این است که شرکت‌ها خودشان آئین نامه را به درستی بخوانند، دیده ام شرکت‌ها مشکلاتی دارند و اظهار نامه دقیقی ارائه نمی‌دهند.

وی ادامه داد: برای مثال شرکت هاى نوپا در اظهار نامه خود حداقل باید یک محصول معرفی کند، اما برخی شرکت‌ها  همه محصولات خود را اعلام می‌کنند که همه آنها دانش بنیان هم نیستند، شرکت‌ها باید بهترین محصول خود را جهت دانش بنیان شدن معرفی کنند.

ضرورت بهره مندی شركت هاى دانش بنيان از خدمات میز مشاوره

الیاسی با تاکید بر اینکه شرکت‌ها اگر از خدمات میز مشاوره استفاده کنند و اطلاعات سامانه را بخوانند کارآمد تر عمل می‌کنند، گفت: یک شرکت ابتدا باید به عنوان شرکت عادی ثبت شود و پس از آن دانش بنیانی خود را از ما بگیرد متاسفانه بسیاری از این شرکت‌های نوپا قبل از اینکه به صورت عادی ثبت شوند از ما تقاضای دانش بنیان شدن می‌کنند. اگر شرکت‌های نوپا آئین نامه را بدانند بهترین عملکرد خودشان را در منظر دید می‌گذارند.

معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای ارزیابی شرکت‌های نوپا سخت گیری‌های چندانی انجام نمی‌گیرد، تصریح کرد: درصد خطا از سوی داوران بسیار کم است البته برای شرکت‌های نوپا سخت گیری کم است و در مقابل حمایتی که از آنها می شود هم کم است، برای مثال وام با مبلغ کمی به اعطا می‌شود . البته بسيارى از این شرکت‌ها به دلیل اینکه مراحل دانش بنیان شدن را به خوبی طی نمی‌کنند از سوی هیئت داوری رد می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار