دیدار مدیر عامل مرکز مطالعات جایگاه های سوخت کشور با آیت الله علوی گرگانی

منشی در دیدار با آیت الله علوی گرگانی گفت: طرح ملی طیجاک مشکلات جایگاه داران را مرتفع و باعث اشتغال زایی هزاران نفر در آینده نزدیک می شود.

 دیدار مدیرعامل مرکز مطالعات جایگاه های سوخت کشور با آیت الله علوی گرگانیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛منشی ،مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های سوخت کشور در دیدار با آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت: با نظر مراجع تقلید عظام و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب از طرحی بنام طرح ملی طیجاک رونمایی کرده ایم که نه تنها تمامی مشکلات جایگاه داران را مرتفع بلکه باعث اشتغال هزاران نفر در این عرصه می گردد.

وی افزود: در این طرح خود جایگاه داران به صورت مستقیم و دایم نظارت کرده و صاحب تشکیلات قدرتمندی در سطح کشور و بین الملل خواهند شد که درآمد آنها را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد؛ همچنین بانک و بیمه نیز می تواند بازار کاری خوبی را ایجاد کند، البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که در ساختار سازمانی بانک مسائل دینی، وجوهات شرعیه، رعایت مسائل اخلاقی اسلامی و فعالیت های فرهنگی در اولویت قرار گرفته است.

 مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های سوخت کشوربا بیان این که در سطح کشور بیش از هفت هزار جایگاه سوخت وجود دارد، ابراز داشت: این جایگاه ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال زایی دارد و طبق برآوردهایی که داشتیم بیش از 28 هزار نفر می توانند از این طریق صاحب شغل شوند، چراکه برای هر جایگاه می توان بین سه تا چهار شغل جانبی تعریف کرد.

منشی افزود: ما پیشنهاد راه اندازی بانک و بیمه اسلامی نفت و انرژی را به بانک مرکزی داده ایم و تا به امروز بیش از 60 درصد از کارهای مجوزی این بانک انجام شده است، چراکه معتقدیم بانک های فعلی حقیقتا اسلامی نیستند.

وی با بیان این که حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز از این طرح استقبال کرده اند، خاطرنشان کرد: ما در این بانک و بیمه با حضور صاحب نظران عرصه اقتصاد اسلامی به دنبال جاری ساختن حقیقی عقود اسلامی و مسائل فقهی بر اساس فقه شیعی هستیم و سعی می کنیم گزارش کار را به صورت مستمر به دفاتر مراجع نیز ارسال کنیم.

مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های سوخت کشور ابراز داشت: ما با نظر مراجع تقلید عظام و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب از طرحی بنام طرح ملی طیجاک رونمایی کرده ایم که نه تنها تمامی مشکلات جایگاه داران را مرتفع بلکه باعث اشتغال هزاران نفر در این عرصه می گردد.

منشی خاطرنشان کرد: در این طرح خود جایگاه داران به صورت مستقیم و دایم نظارت کرده و صاحب تشکیلات قدرتمندی در سطح کشور و بین الملل خواهند شد که درآمد آنها را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد؛ همچنین بانک و بیمه نیز می تواند بازار کاری خوبی را ایجاد کند، البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که در ساختار سازمانی بانک مسائل دینی، وجوهات شرعیه، رعایت مسائل اخلاقی اسلامی و فعالیت های فرهنگی در اولویت قرار گرفته است.

وی در بخش پایانی با تشکر از حمایت مراجع و علمای حوزه علمیه قم از این طرح عنوان داشت: به زودی خبرگزاری مرکز مطالعات نیز راه اندازی شده و تمامی اطلاعات در این مورد به صورت کامل در اختیار مردم و جامعه اقتصادی کشور قرار خواهد.

انتهای پیام/ح

مدیرعامل مرکز مطالعات جایگاه های سوخت کشور با آیت الله علوی گرگانی دیدار کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار