برگزاری دعای عرفه در استان

دعای عرفه فردا پنج شنبه در حسینه ها و مساجد کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛همزمان با فرا رسیدن ۹ ذی‌‌الحجه مراسم پرفیض دعای عرفه در برخی از مناطق استان برگزار می‌شود.


سازمان تبلیغات اسلامی استان اعلام کرد:دعای پر فیض عرفه از ساعت 14 فردا در حرم مطهر امامزاده شاه قاسم(ع) یاسوج برگزار می شود.
دراین مراسم که به صورت زنده از شبکه استانی دنا پخش می شود آیت اله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان سخنرانی می کند.
مراسم معنوی دعای عرفه همچنین فردا پنج شنبه 9 شهریور از ساعت 15 در حرم مطهر امامزاده عبدالله شهر یاسوج برگزار می شود واز عموم مردم برای شرکت در این آیین معنوی دعوت شده است.


دعای عرفه عنوان دعایی است منسوب به امام حسین (ع)، پیشوای سوم شیعیان و مضمونش اعتراف به جایگاه خدا و اقرار به جایگاه انسان در هستی، و نیز حمد و سپاس برای نعمتهای فراوان خداوند بر انسان، یادآوری مشکلات و تب و تابهایی که شخص در عمر خویش از بدو آفرینش تاکنون پشت سر نهاده، و کوشش برای جلب رحمت الهی، و طلب آرامش و عافیت از وی، همچون مهم‌ترین خواستهٔ انسان است. گفته شده امام حسین(ع)این دعا را در روز عرفه، در صحرای عرفات و در کنار همراهانش در بیرون خیمه‌ها خوانده است. این دعای نسبتاً طولانی از اعمال مهم شیعیان در در روز عرفه است که پس از نماز ظهر و عصر تا غروب خوانده می‌شود.

انتهای پیام/د

فردا برگزاری دعای عرفه یاسوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.