برگزاری مسابقه خطبه غدیر با عنوان "شمیم ولایت" در شهرستان ایجرود

همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت مسابقه خطبه غدیر با عنوان " شمیم ولایت " به منظور زنده نگه داشتن واقعه غدیر خم برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه خطبه غدیر با عنوان

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود با اعلام این خبر گفت: به منظور زنده نگه داشتن واقعه غدیر خم در ذهن نسل جوان و آشنایی آنان با خطبه ماندگار غدیر و فرهنگ سازی پیرامون این دهه و مطالعه منابع، مسابقه شمیم ولایت از سری برنامه‌های فرهنگی این اداره برگزار می‌شود چرا که شناخت امامت قدم گذاشتن در مسیر ائمه اطهار (ع) منجر به بندگی خداوند متعال و حفظ شعائر دینی می‌شود.
پیشکاری ضمن تشریح ابعاد واقعه غدیر به مفاهیم بلند و حساسی که در مقام تبیین ولایت در متن خطبه آمده است، اشاره کرد و افزود: غدیر تنها یک رخداد تاریخی نیست بلکه شرط استمرار رسالت نبوی بوده و امامت در آن روز بزرگ رقم خوده است.
وی خطبه غدیر را طولانی، پرمحتوا و به عبارتی فرهنگ جامعی از ولایت و امامت ائمه هدی (ع) معرفی کرد و خاطرنشان کرد:این خطبه سرشار از بشارت‌ها و هشدار‌ها بوده و می‌بایست تعلیم و آموزش معارف و آموزه‌های خطبه زیبای غدیر در برنامه‌های مجموعه دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود اشاعه و ارتقای معارف و فرهنگ علوی و نبوی و ترویج فرهنگ ولایت و ولایتمداری را از اهداف برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی خطبه غدیر دانست و بیان کرد: امروز دشمن در نظر دارد تا با توطئه‌های شوم از جمله تحریم و تهدید به اهداف چندین ساله خود برسد، اما اتحاد و ولایتمداری مردم هرگز به آنان اجازه نخواهد داد تا دشمنان به اهداف شومشان نزدیک شوند.
گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت و ارسال پاسخنامه سوالات خطبه غدیر، در دهه امامت و ولایت به دبیرخانه این اداره مراجعه کرده و نیز به برگزیدگان این مسابقه به قید قرعه هدایایی اهدا خواهد شد.
انتهای پیام/ع

 

ایجرود میزبان مسابقه شمیم ولایت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.