مدیر كل دامپزشكی آذربایجان غربی از آماده باش ۹۹ اکیپ دامپزشکی همزمان با عید قربان در آذربایجان غربی خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،كامیار گفت : همزمان با عید قربان و با توجه به انجام سنت حسنه قربانی در این روز، نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در تمامی شهرستان‌های استان توسط  91 اکیپ ثابت و سیار انجام خواهد شد.

 وی گفت : به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان  گوشت قربانی و تأمین  بهداشت عمومی ، اداره  کل دامپزشکی آذربایجان غربی با نیروی فنی اعم از۷۱ دامپزشک، ۶۷ بازرس گوشت و ۳۴ناظر ذبح شرعی در قالب ۹۹ اکیپ نظارتی و بازرسی شرعی و بهداشتی دامپزشکی ( ۲۸ اکیپ ثابت و  ۷۱ اکیپ سیار)  درسطح استان آماده پذیرش دامهای نذری و قربانی( گاو ، گوسفند و بز ) و نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی ، بهداشتی و شرعی  در روز عیدسعیدقربان بطور رایگان است.                                                  

 داهیم تصریح كرد : با توجه به اینکه در روز عید قربان عده ای از افرادسودجو و فرصت طلب اقدام به کشتار و فروش دامهای مشکوک در میادین و چهار راههای بزرگ شهر تحت پوشش دام قربانی و نذری می نمایند ، لذا توصیه می شود دامهای قربانی خود را ترجیحاً در کشتارگاه دامی شهرستان و یا در محل های تعیین شده از طرف شهرداریها و مشاوره با مامورین دامپزشکی ذبح نمایید .

 بدیهی است اکیپهای سیار کنترل بهداشتی شبکه ها ی دامپزشکی با عوامل کشتار دام و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز (قصابیها) در روز عید قربان برخورد قانونی خواهند نمود .

مدیركل دامپزشكی آذربایجان غربی با اینكه شهروندان در صورت ذبح دام در منازل خود حتما از دستكش استفاده كنند و از تماس با گوشت و خون دام ذبح شده خودداری كنند یاداور شد: گوشت دام قربانی شده باید خداقل ۲۴ساعت بعد از ذبح در یخچال نگعداری و سپس مصرف شود.

 وی افزود : ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دامهای قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در روز عید قربان  با شماره تماس ۱۵۱۲ آماده ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگویی به سئوالات و آماده اعزام اكیپ به محل درخواستی  شهروندان محترم است.

  

انتهای پیام/ع

نظارت اکیپ های دام پزشکی بر ذبح دام 

منبع ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.