امام جمعه اصفهان گفت: تمام پیشرفت های یک کشور در سایه وجود نعمت بزرگ امنیت امکان پذیر و امنیت حاصل تلاش و از خودگذشتگی نیروهای مسلح کشور است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله یوسف طباطبایی‌نژاد  امروز در دیدار با جمعی از کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی اظهار داشت: تمام پیشرفت‌های یک کشور در سایه وجود نعمت بزرگ امنیت امکان‌پذیر بوده و امنیت حال حاضر ما حاصل تلاش و از خودگذشتگی نیروهای مسلح کشور است.

وی افزود: با استناد به آیات و روایات درباره  امنیت متوجه می‌شویم، خدمت مخلصانه فرصتی است که از آن می‌توان جهت رسیدن به رضوان الهی استفاده کرد.   

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان ضمن تبریک سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، گفت: توفیق ادامه دادن راه شهدا توفیقی الهی است؛ خداوند در آیه  15 سوره انفال مؤمنین را از عقب نشینی در جنگ باز می‌دارد.

وی ادامه داد: خداوند در آیه بعد، عقب نشینی را فقط برای کمک به گروهی دیگر و یا برای حمله مجدد از سمت و سویی دیگر مجاز می‌داند و نکته مهم این است که پس از این  سفارشات نظامی در آیه هفدهم، مؤمنین را از تکبر و غرور بازداشته و قتل کافران و تیراندازی به سمت آن‌ها را از آن خود می‌داند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: باید به این نکته مهم توجه کرد که اگر ما انسان‌ها در اجرای دستورات الهی نقشی ایفا می‌کنیم در واقع یک امتحان الهی است که این نکته از عبارت «... . و لیبلی المومنین...» از این آیه شریفه قابل برداشت است.

 وی تصریح کرد: این موضوع به این دلیل است که تمام دارایی‌های انسان از آن خداوند است و تمام امورات او به اذن خداوند انجام می‌گیرد.

امام‌جمعه اصفهان امنیت را حاصل تلاش و ایثار نیروهای مسلح قلمداد کرد و بیان داشت: در خصوص اهمیت نیروهای مسلح تعریفی که کامل و جامع‌تر از سخن حضرت علی (ع) باشد وجود ندارد؛ حضرت در نامه‌ای به مالک اشتر نخعی فرمودند: «الجنود باذن الله حصون الرایه و عزالدین و زین الولاه و سبل الامن و لا یقیم الرأیه الا بهم».

وی در خصوص بخش اول این تعریف «حصون الرایه» گفت: حصون که جمع حصن و به معنای دیوار بلند و نفوذ ناپذیر قلعه است در قدیم برای جلوگیری از هجوم ناگهانی دشمن استفاده می‌شد، نکته قابل برداشت این است که نیروهای مسلح هم باید از لحاظ اعتقادی آن قدر نفوذ ناپذیر باشند تا فکر انحراف آن‌ها به ذهن دشمن خطور نکند.

طباطبایی‌نژاد دومین ویژگی نیروهای مسلح را با توجه به کلام حضرت علی (ع)، عزت بخشی به دین قلمداد کرد و  گفت: سومین ویژگی با توجه به عبارت «زین الولاه» زینت بخشی به حاکمان و مسؤولان حکومتی است.

وی اذعان داشت: اگر مسؤولان با اطمینان خاطر از امنیت جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کنند به دلیل ایثار و از خودگذشتگی است که نیروهای مسلح از خود نشان می‌دهند.

امام‌جمعه اصفهان در پایان فرصت خدمت مخلصانه را یک فرصت الهی برای غیور مردان نیروهای مسلح دانست و گفت: باید این فرصت را غنیمت شمرد و با استفاده از آن  به رضوان الهی رسید.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.