عید قربان،روز قربانی کردن نفس

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت:عید قربان، روز ذبح نفس با تیغ تقوا است.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد فتاحی بیان کرد: عید قربان یعنی رهایی از هر آنچه غیرخدایی است. در این روز حج گزار، اسماعیل وجودش را، یعنی هر آنچه بدان دلبستگی دنیوی پیدا کرده قربانی می‌کند تا سبکبال شود .

 

وی افزود: در روایتی از امیرالمومنین علی (ع) آمده است که: هر روزی که انسان در آن به زشتی آلوده نگردد آن روز عید است. چرا که زشتی مهمترین بستر ظهور نزاع میان آدمیان است و باعث بر هم خوردن آرامش درونی و بیرونی انسان‌ها می‌‌شود و این همان چیزی است که با عید یعنی آرامش و شادمانی منافات دارد .

 

فتاحی اضافه کرد: خداوند برای بزرگداشت این خاطره توحیدی و اخلاص الهی مقرر فرموده هر سال در موسم حج در وادی منی توسط زوار بیت‌الله الحرام گوسفند، گاو و یا شتری ذبح شود تا آن صحنه فوق‌العاده درخشان چون نوری برای همیشه در تاریخ انسانیت بدرخشد و خاطره ازخودگذشتگی آن دو بنده مخلص (ابراهیم و اسماعیل) سندی برای نمایش شرف و فضیلت آدمیت باشد .

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام در پایان تصریح کرد: مسلمین در روز عید قربان با برگزاری نماز عید و انشای خطبه شرکت عظیم و آسمانی خود را در این عید مبارک به گوش جهانیان برسانند و رعب و ترس از اتحاد و همبستگی خود را در قلب دنیای استکبار و کفر و نفاق بیفکنند.

 

انتهای پیام/ع

قربان، روز ذبح نفس با تیغ تقوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.