اداره کل میراث فرهنگی مازندران برای حفاظت از این اثر تاریخی در نظر دارد در آینده نزدیک این اثر تاریخی را به بخش خصوصی واگذار کند.

مهدی ایزدی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشکری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  با اشاره به اینکه طرح های وخیم‌تر از نقش برجسته ناصرالدین شاه قاجار در فهرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است گفت: پس از پایان طرح های مرمتی ناتمام میراث فرهنگی، نقش برجسته شکل شاه در اولویت بعدی مرمت و بازسازی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی مازندران برای حفاظت از این اثر تاریخی در نظر دارد در آینده نزدیک این اثر تاریخی را به بخش خصوصی واگذار کند.

 معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشکری مازندران گفت: اثرتاریخی شکل شاه به دستور ناصرالدین شاه قاجار از شمایل وی و ۱۰ تن از ملازمانش بر دل صخره‌ای بر سر راه جاده هراز در سال ۱۲۹۵ هجری قمری حجاری شده است.

ایزدی با بیان اینکه نقش برجسته شکل شاه ۸ متر طول و ۴ متر ارتفاع دارد، افزود: کتیبه شکل شاه در بستری مستطیل شکل، آراسته به اشعاری درمدح ناصرالدین شاه و سختی عبور و مرور راه لاریجان است که در قاب‌هایی سجاده‌ای حجاری شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشکری مازندران با اشاره به اینکه  اثر تاریخی شکل شاه در سال ۸۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد، گفت: نقش برجسته ناصرالدین شاه در دهه ۴۰ و با ساخت تونل وانا از مسیر جاده هراز دور افتاده است.

انتهای پیام/آ

نقش شکل شاه مرمت و به بخش خصوصی واگذاری می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.