مدیر اجرایی بنیاد غیردولتی نکسوس گفت در میانمار، علیه مسلمانان روهینگیا نسل‌کشی در جریان است.

علیه مسلمانان روهینگیا نسل‌کشی صورت می‌گیردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، سالی اسمیت، مدیر اجرایی بنیاد غیردولتی نکسوس، گفت در میانمار، علیه مسلمانان نسل کشی در جریان است.

او افزود: «جنایت ها در میانمار درباره مسلمانان روهینگیا ادامه دارد. جنایت های گسترده ای در این باره در جریان است. بسیاری از گروه های فعال در زمینه کمک های بشردوستانه اعلام کرده اند که نیروهای نظامی، جنایت های زیادی علیه غیرنظامیان روهینگیایی مرتکب شده اند که مصداق نسل کشی است. در چند روز اخیر شاهد تشدید درگیری ها و خشونت های نظامیان علیه غیرنظامیان بوده ایم. شمار بسیار کمی از سازمان ها در جهان برای کمک به غیرنظامیان روهینگیا تلاش می کنند. باتوجه به افزایش مشکلاتی از این نوع در جهان، متاسفانه جلب توجه جامعه بین المللی به وضع روهینگیاها دشوار است».


اسمیت تصریح کرد: ما به تازگی بررسی خوبی درباره وضع استان بحران زده راخین در میانمار صورت دادیم. ما توصیه های بسیار خوبی هم مطرح کردیم مبنی بر اینکه چه کارهایی باید شود. اما متاسفانه در مقام عمل، افراد زیادی برای عملیاتی کردن این کارها وجود ندارند. نظامیان میانمار به کشتن غیرنظامیان روهینگیا و حتی استفاده از مسلسل برای هدف قراردادن زنان و کودکانی مبادرت می کنند که در حال فرار به سمت بنگلادش هستند. آنها زنان را هتک حرمت می کنند و خانه های غیرنظامیان را نیز به آتش می کشند».

انتهای پیام/


نسل‌کشی علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار