امام جمعه زاهدان گفت: عید سعید قربان سنت حسنه در دل جهان توحید و بینش الهی است که ما در چنین روزی نفسمان را به مسلخ ببریم و بر آن مسلط شویم.

قربان سنت حسنه در دل توحید و بینش الهی است  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان بیان داشت: عید قربان یادگاری از حضرت ابراهیم علیه السلام بوده که به همین باب حج ما، حج ابراهیمی است.

وی افزود: حضرت ابراهیم علیه السلام در چنین روزی حضرت اسماعیل علیه السلام را بر مبنای فرآمین الهی به قربانگاه برد تا او را در راه خدا ذبح کند؛ اما از سوی خداوند دستور رسید که تو بر نفس خودت چیره شده ای و به جای حضرت اسماعیل، گوسفندی ذبح کن.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: عید قربان به عنوان یک سنت حسنه در دل جهان توحید و بینش الهی قرار گرفت تا ما نیز در چنین روزی نفسمان را به مسلخ ببریم تا بتوانیم بر نفسمان مسلط شویم.

سلیمانی ادامه داد: مشکلات فراوانی گریبانگیر مردم جهان شده، همه ما از حوادث سوریه، عراق، افغانستان، بحرین و یمن با خبر هستیم؛ میانمار یکی از کشورهای است که مسلمانان در آنجا قربانی می شوند؛ حکومت بودایی میانمار، 10 ماه که فشار ناجوانمردان به مسلمانان وارد می کند.

سکوت مجامع حقوق بشر در مقابل جنایات ارتکابی در میانمار تاسف برانگیز است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سکوت مجامع جهانی مدعی حقوق بشر در مقابل جنایاتی که علیه مردم میانمار انجام می شود بسیار تاسف برانگیز است.

 آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز عیدقربان در محل عیدگاه المهدی (عج) زاهدان با تبریک این عید مبارک به تمام مسلمانان جهان اظهار داشت: جهان اسلام در شرایط کنونی مشکلات فراوانی دارد و همه از قصه غم انگیز سوریه، عراق، افغانستان و دیگر کشورهای گرفتار مثل بحرین و یمن باخبر و متاثر هستیم.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از کشورهایی که مسلمانان آن در این روزها در حال قربانی شدن هستند، میانمار است.

وی گفت: در میانمار پاکسازی قومیتی بیداد می کند و حکومت بودایی این کشور 10 ماه است که بر مسلمانان فشار ناجوانمردانه وارد می کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: همین الان شمار زیادی از این مردم بیگناه پشت دیوارهای بنگلادش بدون هیچ سرپناه, آب و غذا گرفتار هستند و این کشور هم مرزهایش را به رویشان بسته است.


ایت الله سلیمانی  گفت: به حرمت این روز عزیز و مبارک دعا می کنیم مشکلات مسلمانان برطرف شود و افرادی که در حق امت اسلامی ظلم روا می دارند نابود شوند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: این عید یادگاری است از حضرت ابراهیم(ص) که در چنین روزی حضرت اسماعیل(ص) را بر مبنای فرامین الهی به قربانگاه بردند و این عمل به عنوان یک سنت حسنه در دل جهان توحید و بینش الهی بجاماند.

انتهای پیام/ع

عید قربان عید رها شدن از هوای نفس است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار