ریل گذاری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با انجام مطالعات جامع تأمین آب آشامیدنی از ذخایر آب زیرزمینی به آب سطحی تغییر یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد ابراهیم یخکشی مدیر عامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: طرح اضطراری آبرسانی به شهر‌های گروه الف. مازندران با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال و به ظرفیت ۴۰۰ لیتر بر ثانیه برای افق ۱۳۹۷ بهره برداری شد. وی افزود: در این طرح ۹ مجتمع بزرگ آبرسانی تعریف شده که با اجرای آن‌ آب آشامیدنی همه شهر‌ها و ۸۰ درصد از روستا‌های مازندران تأمین می‌شود.


مدیر عامل آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اختصاص ردیف اجرای برای طرح آبرسانی چالوس، نوشهر، بهشهر، نکا و گلوگاه از اجرایی شدن آن‌ها در سالجاری خبر داد و گفت: تعداد مجتمع‌های اجرایی آبرسانی استان از ۳ طرح به ۵ طرح رسید.


یخکشی طرح آبرسانی به شهر‌های گروه الف. از سد البرز را یکی از طرح‌های مهم اجرایی شرکت بر شمرد و افزود: این طرح هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت دارد که بهره برداری کامل آن مشکلات کمی و کیفی آب آشامیدنی جمعیت ۶۵۰ هزار نفری شهر‌های بابل، بابلسر، فریدونکنار، امیر کلا، کله بست، مرزیکلا، بهنمیر و ۵۷ روستای مسیر خط انتقال بر طرف می‌شود.


رئیس هیأت مدیره آب منطقه‌ای مازندران با تشریح ویژگی‌های این طرح مهم از جمله اجرای ۱۰۳ کیلومتر خط انتقال، احداث یک واحد تصفیه خانه آب آشامیدنی به ظرفیت ۵ / ۱ متر مکعب در ثانیه و احداث مخازن به ظرفیت ۵۲۰۰۰ متر مکعب، برآورد اجرایی این طرح را ۲۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۷۵ میلیارد تومان در این طرح سرمایه گذاری شده است.


انتهای پیام/آ


محدود شدن منابع آب آشامیدنی مازندران به آب‌های سطحی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.