سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی گفت: ماهانه 40 هزار بیمار در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان خراسان شمالی معاینه می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ علی حق بین سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی اظهار کرد: تمامی این بیماران از اهالی خراسان شمالی هستند اما500 تا هزار بیمار از سایر استان ها برای درمان به این استان سفر می کنند.

وی افزود: در دو رشته چشم پزشکی و عمل زانو بیمار از سایر استان ها به در مراکز درمانی استان خراسان شمالی مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته به علت کمبود پزشک و تجهیز نبودن بیمارستان ها شماری از بیماران این استان برای معاینه و درمان به سایر استان ها سفر می کردند، افزود: خوشبختانه با ساخت و تجهیز دو بیمارستان با 540 تخت در بجنورد و شیروان این روند هم اکنون کاهشی بوده است.

حق بین با بیان اینکه هم اکنون 254 متخصص در رشته های مختلف در بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان مشغول ارائه خدمات به مردم هستند، اظهار کرد: 30 درصد از این پزشکان در دولت یازدهم جذب شدند.

وی با بیان اینکه ماندگاری پزشکان نیز در این استان نسبت به سال های گذشته رشد داشته است ،افزود: هم اکنون در خصوص پزشکان متخصص وضعیت این استان خوب است تلاش خواهیم کرد تا پزشکان فوق تخصص بیشتر در رشته های مختلف جذب کنیم.

وی افزود: هم اکنون 140 پزشک عمومی، 254 پزشک متخصص و فوق تخصص در مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی فعالیت می کنند.

همچنین 318 پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، دارو ساز و آزمایشگاه به صورت آزاد نیز در این استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/آ

هم اکنون 254 متخصص در رشته های مختلف در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان خراسان شمالی مشغول ارائه خدمات به مردم هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.