شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی روابط آمریکا و روسیه و تنش‌های اخیر ایجاد شده میان دو کشور را بررسی کرد.

تلاش ترامپ برای جلوگیری از رسیدن بحران بین واشنگتن و مسکو به حد قطع روابطبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین؛ در حالی که روابط بین آمریکا و روسیه به بدترین شرایط از زمان جنگ سرد رسیده است، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تلاش می کند با وجود اصرار سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات بر تشدید اقدامات علیه مسکو، از رسیدن بحران بین دو کشور به حد قطع روابط جلوگیری کند.

گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین گفت: در آستانه پایان مهلت مسکو به واشنگتن برای کاهش تعداد دیپلمات هایش، آمریکا کنسولگری روسیه را در سان فرانسیسکو و دو نمایندگی تجاری آن را در واشنگتن و نیویورک تعطیل کرد. وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد این اقدام برای ایجاد موازنه در برابر اقدامات روسیه صورت گرفت. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با این وجود بر حفظ دیگر مقرهای دیپلماتیک روسیه تاکید کرد تا مانع از وخامت بیشتر روابط شود. مسئله قابل توجه، تاکید یک مقام بلندپایه آمریکا بر این مسئله بود که واشنگتن دیپلمات های روس فعال در این مقرها را اخراج نکرد و آنان می توانند به دیگر مقرهای دیپلماتیک روسی بپیوندند. کاخ سفید تاکید کرد تصمیم تعطیلی این مقرها را دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اتخاذ کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: کارشناسان روابط آمریکا و روسیه می گویند این روابط در بدترین شرایط از زمان جنگ سرد قرار گرفته است و به نظر می رسد اردوگاه دشمنان روسیه در واشنگتن توانست ترامپ را در محاصره قرار داده و تلاش های او را برای گسترش همکاری با مسکو بی نتیجه کند. زمانی که چهره های برجسته در حزب جمهوریخواه با موضع حزب دموکرات در دشمنی با روسیه، همراهی می کنند، ترامپ در تنگنا قرار می گیرد و مجبور می شود گام هایی بردارد تا همسویی با روسیه را از خود دور کند. با وجود فضای ضد روسی در واشنگتن، ترامپ از طرح انتقاد از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یا کرملین خودداری می کند. صرف‌نظر از اقدامات اخیر دولت آمریکا، به نظر می رسد دولت ترامپ تلاش می کند مانع از قطع روابط بین دو کشور شود. پیش بینی می شود وزرای امور خارجه دو کشور در دوره بعدی نشست مجمع سازمان ملل با یکدیگر دیدار کنند. بعضی از ناظران، دیدار پوتین و ترامپ را هم بعید نمی دانند.

گزارشگر شبکه المیادین خاطر نشان کرد: مسکو می گوید تصمیم جدید واشنگتن را با دقت بررسی خواهد کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از تشدید تنش در روابط دوجانبه با آمریکا ابراز تاسف و تاکید کرد مسکو در پاسخ دادن به این تصمیم تاخیر نخواهد کرد.

 

انتهای پیام/

 

آمریکا برای بحرانی‌تر نشدن روابط با روسیه تلاش می‌کند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار