امام‌ جمعه ایلام گفت: باید با تعامل بین قوا مشکل بیکاری و تولید حل شود که لازمه‌ی آن استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدنقی لطفی در دیدار با مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی استان ایلام بیان کرد: معضل اصلی کشور و دغدغه اصلی رهبری و دولت ایجاد اشتغال و رونق تولید است، لذا این وزارت خانه با توجه به ظرفیتی که دارد باید به این حوزه‌ها توجه جدی کند.

وی بابیان اینکه وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی راهبرد اساسی و مهم کشور را دنبال می‌کند، افزود: این وزارت‌خانه در تحقق شعار سال از مخاطبان اصلی است و باید با تعامل بین قوا مشکل بیکاری و تولید حل شود که لازمه‌ی آن استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی است.

امام‌ جمعه ایلام با اشاره به اینکه توجه به توانمندی‌های داخلی می‌تواند یک تحول عظیم در زمینهٔ اقتصادی ایجاد کند، افزود: دشمن بر روی حوزه اقتصاد تمرکز کرده و باید با کار جهادی در این زمینه دشمن را ناکام گذشت و دولت در زمینهٔ اشتغال به‌خوبی پای‌کار است.

در ادامه شکرالله شیرخانی مدیرکل کار، رفاه و تأمین اجتماعی استان ایلام نیز اظهار کرد: این سازمان در تلاش برای طی مسیر توسعه است و برای تحقق رسالت‌های ذاتی از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

وی بابیان اینکه تعاون امر مقدس است که در استان به آن توجه جدی می‌شود، گفت: در هفته تعاون 38 طرح تعاونی در استان ایلام با اشتغال‌زایی 159 نفر افتتاح می‌شود.

شیرخانی با اشاره به اینکه در استان 3 هزار و 285 تعاونی وجود دارد که بخشی از آن‌ها غیرفعال هستند، تصریح کرد: 10 هزار و 770 نفر اشتغال‌زایی توسط تعاونی‌ها صورت گرفته و اگر از ظرفیت همه تعاونی‌های استان استفاده شود بیش از 23 هزار شغل در استان ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تفکر تعاونی ره گشای مشکل تولید و اشتغال است، گفت: باید به عنصر مهم تعاون توجه بیشتری شود.

 

انتهای پیام/ع

تحقق شعار سال با استفاده از ظرفیت های داخلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.