یک فعال سیاسی گفت: یزدی در جایی گفته بود که انقلاب ما، انقلاب جهل علیه ظلم بود و من نمی‌دانم چرا او این تعبیر را برای انقلاب استفاده کرد.

غرضی: سخن ابراهیم یزدی دلم سوزاند/ حتی موتلفه هایی ها هم از مبارزه دست کشیدندسیدمحمد غرضی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه بنده و آقای ابراهیم یزدی هر دو کودتای 28 مرداد را درک کرده‌ایم، گفت: بعد از 28 مرداد مردم با دولت کودتا قهر کردند و می‌توانم گزارش دهم که بعد از 28 مرداد دیگر مردم دل خوشی از حکومت نداشتند.

وزیر پیشین پست و تلگراف با اشاره به نقل قولی از مرحوم ابراهیم یزدی اظهار داشت: وی در جایی گفته بود که انقلاب ما، انقلاب جهل علیه ظلم بود و من نمی‌دانم چرا او انقلاب ملت را با این سابقه طولانی مبارزاتی جهل علیه ظلم می‌دانست و باید پرسید که آیا این تفسیر رواست یا خیر.

وی با بیان اینکه من با شنیدن این سخن بسیار متأثر شدم چرا که عده زیادی تصورشان بر این است که گروه‌های سیاسی در انقلاب سهیم بودند، گفت: گروه‌های سیاسی هیچ نقشی در انقلاب نداشتند.

غرضی بیان داشت: بنده در تمام این دوره‌ها حضور داشتم و حزب توده، جبهه ملی، نهضت آزادی و جریانات سیاسی دیگر را به خوبی می‌شناسم و با قاطعیت می گویم که وقتی جریان انقلاب در حال شکل گیری بود هیچ کدام از جریانات سیاسی توانایی این را نداشتند که بتوانند شعارهای انقلاب را با شعارهای خود جایگزین کنند لذا دنباله‌رو انقلاب شدند.

وی افزود: وقتی که انقلاب شد نه تنها آقای یزدی بلکه سایر گروه‌های انقلاب هم آمدند و زمانی که این مسئله مطرح شد که آیا انقلاب باید پایدار بماند یا اهداف سیاسی گروه‌ها، در شورای انقلاب درگیری به وجود آمد، به این شکل جریان اجتماعی یک جریان سیاسی را پشت سر گذاشت.

وزیر پیشین پست و تلگراف ادامه داد: انقلاب محصول کار گروه‌های سیاسی نیست و همه گروه‌های مخالف پهلوی که در سال 54 در زندان بودند گفتند که مقابله با رژیم فعلی غیرممکن است.

انتهای پیام/

 

نظر ابراهیم یزدی درباره انقلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار