آغاز اجرای طرح روستا تعاون در مازندران

طرح روستا تعاون از امسال بمدت سه سال در ۴۶ روستای مازندران اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: طرح روستا تعاون از امسال بمدت ۳ سال در ۳ مرحله اجرا می‌شود.


وی افزود: برای حمایت و اجرای این طرح تسهیلات زیر ۸% و تا سقف ۲۰ میلیارد ریال به ازای هر طرح اعتبار پیش بینی شده است.


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: سهم استان مازندران در طرح روستا تعاون در سال جاری ۴۶ روستا است که در حال حاضر با بررسی و پیگیری‌های بعمل آمده حدود ۳۰ روستای هدف شناسایی و جهت طرح وبررسی در کارگروه اشتغال استان معرفی شده است.


کامران اصغری افزود: اجرای این طرح نقش موثری در توسعه و توانمندسازی تعاونی‌های روستایی، رونق اقتصادی، مشارکت سازمان‌یافته و کارآفرینی اقتصادی روستاییان در قالب مشارکت گروهی دارد.


دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مازندران گفت: این طرح در روستا‌هایی قابلیت اجرا دارد که دارای مشخصاتی از قبیل: داشتن بیش از ۵۰ خانوار ساکن، نرخ اشتغال معکوس، طرح هادی اجرا شده و مهاجرفرستی پایین و ضریب مشارکت‌پذیری بالا و دارا بودن پتانسیل‌های اقتصادی تأثیرگذار در بخش تولید و اشتغال باشد.

وی افزود: هدف کیفی این طرح استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در شناسایی و بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در نواحی روستایی، ارتقای منزلت اجتماعی روستائیان و جایگاه روستا‌ها در اقتصاد ملی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت محور در روستاهاست.


اصغری گفت: تاکنون مزیت‌هایی از قبیل: گردشگری، تولید دام، محصولات باغی، صنایع تبدیلی کشاورزی، پرورش ماهی در قفس، تولید و پرورش ماهیان زینتی و گیاهان داروئی در روستا‌های پایلوت اجرای این طرح شناسایی شده است و شناسایی روستا‌های هدف همچنان ادامه دارد.


انتهای پیام/آ


رونق روستا‌های مازندران با اجرای طرح تعاون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار