سفیر جدید روسیه در آمریکا گفت کشورش تمایل دارد روابط دوجانبه با آمریکا را گسترش دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف – سفیر جدید روسیه در آمریکا – گفت علی‌رغم تنش‌ها در روابط دیپلماتیک روسیه و آمریکا که به تعطیلی دفاتر سفارت روسیه در سان فرانسیسکو، واشنگتن و نیویورک منجر شد، مسکو مایل به تقویت روابط با واشنگتن است.

آنتونوف گفت روسیه تمایل دارد «تا جایی که دو کشور منافعی دارند» روابط دوجانبه را با آمریکا افزایش دهد.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی راسیا-1 گفت: «من می‌خواهم باور کنم که روابط میان آمریکا و روسیه تا سر حد قطع رابطه پیش نرود. با این‌حال، علی‌رغم شرایط موجود، ما با آرامش به نفع بهبود روابط آمریکا و روسیه کار خواهیم کرد.»

اظهارات وی در حالی بیان شده است که سرویس‌های امنیتی آمریکا در صدد تفتیش محوطه متعلق به دفتر کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو و نیز آپارتمان‌های متعلق به کارکنان این کنسولگری بوده اند.

این دیپلمات روسی در اظهار نظر درباره شرایط روابط دوجانبه میان آمریکا و روسیه گفت این روابط به کلی از میان نرفته است و همکاری در برخی از بخش‌ها همچنان سودآور است.

وی خاطر نشان کرد: «هنگامی که برای سفر به آمریکا آماده می‌شدم، از بسیاری از موسسات دیدن کردم. در ابتدا، احساس می‌کردم روابط روسیه با آمریکا در شرایط بسیار وخیمی قرار دارد. اما هنگامی که دریافتم برخی از این روابط در حقیقت به خوبی در جریان است، بسیار غافلگیر شدم.»

آنتونوف که پیشتر به عنوان معاون وزیر دفاع و نیز معاون وزیر خارجه روسیه فعالیت کرده است، روز 21 اوت به عنوان سفیر جدید روسیه در آمریکا برگزیده شد.

چند ساعت پیش از ورود آنتونوف به واشنگتن در روز پنجشنبه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آمریکا از مسکو درخواست کرده است دفتر کنسولگری خود در سان فرانسیسکو و دو دفتر دیپلماتیک دیگر در نیویورک و واشنگتن را تا تاریخ 2 سپتامبر تعطیل کند. بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، این اقدام واشنگتن در واکنش به تصمیم مسکو مبنی بر کاهش تعداد کارکنان سفارت‌ آمریکا در روسیه از 755 نفر به 455 نفر صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساحل
۲۲:۲۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار