آغاز رسمی پویش وقف مشارکتی قرآنی در سراسر کشور

نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طرح ملی پویش ایجاد وقف قرآنی به منظور توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآن کریم در سطح جامعه اسلامی با محوریت استان آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز پس از خرید 140 هزار سهم 10 هزار ریالی در پویش ملی ایجاد وقف قرآنی که همزمان با چهلمین دوره مسابقات سراسری قران کریم در ارومیه انجام شد اظهار داشت: طرح ملی پویش ایجاد وقف قرآنی به منظور توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآن کریم در سطح جامعه اسلامی با محوریت استان آذربایجان غربی آغاز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: وقف در حوزه قرآن از موضوعاتی است که باید به آن بیش از پیش پرداخته شود، چرا که این امر در جامعه کنونی مورد غفلت واقع شده است و لزوم پرداختن به آن احساس می‌شود.

حجت الاسلام محمدی گفت: هر کس به اندازه توان خود در حوزه قرآن وقف کند مبلغی قابل توجه جمع آوری می‌شود که به واسطه آن می‌توان اقدامات گسترده‌ای را در حوزه علوم قرآنی انجام داد.

حجت الاسلام محمدی افزود: امید است که با آغاز رسمی پویش وقف مشارکتی قرآن کریم در سراسر کشور و همچنین انجام اقدامات خداپسندانه جامعه قرآنی بتوانیم گامی موثر در راستای ترویج فرهنگ وقف قرآنی برداریم.

وی انجام فعالیت‌های قرآنی را نیازمند پشتوانه اقتصادی پایدار خواند و تصریح کرد: برای تحقق این امر نیازمند یاری قاریان، جامعه قرآنی و فعالان قرآنی به ویژه رسانه‌ها هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی در پایان کمک به ایتام و محرومان و بی سرپرستان را از سفارشات اکید قرآن و دین اسلام خواند و افزود: این امر به جز با ترویج فرهنگ وقف میسر نمی‌شود.

انتهای پیام/م

 

طرح ملی پویش ایجاد وقف قرآنی در کشور آغاز شد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.