استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش از ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه برای بهبود شاخص‌های توسعه‌ای استان در قالب اعتبار توازن منطقه‌ای و ردیف اعتباری اصلاح شاخص‌های توسعه اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی  در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی افزود میزان عقب ماندگی شهرستان های آذربایجان غربی در شاخص های توسعه بسیار زیاد است و انتظار داریم اعتبار قابل توجهی در اختیار استان کم برخوردار آذربایجان غربی قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی در شاخص های توسعه ای از جمله سرانه درآمد، بهداشت، تعداد کلاس ها، تراکم کلاسی و برخورداری از زیرساخت های روستایی با مشکل مواجه است و باید برای بهبود این موارد همه مسئولان استانی و کشوری اهتمام ویژه داشته باشند.
سعادت با اشاره به لزوم تصویب منطق ویژه اقتصادی خوی اظهار کرد: این شهرستان با وجود جاذبه های زیاد، به لحاظ وجود مشکلات در حوزه آب با محدودیت کشاورزی روبروست و باید زمینه توسعه صنعتی و تجاری خوی را فراهم کرد.
استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی با توجه به برخورداری خوی از مرز رسمی زمینی و ریلی، فرودگاه و منابع قابل توجه اقتصادی نظیر شهرک تصویب شده مبل و کانی های غیرفلزی در این شهرستان یک ضرورت به شمار می رود.

 

انتهای پیام/م

بیش از ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بهبود شاخص‌های توسعه‌ای در آذربایجان غربی اختصاص یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.